måndag 6 april 2009

På besök i min egen blog.

Nu slog klockan 00.00. Jag borde sova men av någon konstig anledning så är det de sista och de första timmarna på dygnet som tilltalar mig mest. Jag håller på att leta efter ett begagnat ljudkort så att jag kan komma igång med att spela in musik på datorn igen. Det funkar inte för fem öre just nu, och det gamla ljudkort jag har är bara kompatibelt med windows 98. Inte superkul.

Har inte ork att skriva någon blog just nu, lika lite som jag har ork att spela instrument och sjunga. Hinner nästan inte med något alls, känns det som. Tror inte att jag kommer att klara av att jobba heltid med något där jag inte får mer utlopp för min kreativitet resten av livet. Känner mig lite för egoistisk för det. För att inte få göra mer av det som jag känner mig bra på. Om det nu ska kallas egoism eller inte vet jag inte. Vill i vilket fall skriva mer, spela mer, sjunga mer och få mer tid till att tänka. På bussen till och från jobbet somnar jag bara, trots att jag hade tänkt mig att jag skulle kunna sitta och skriva små texter då. Men lite är bättre än inget i alla fall, och några rader har jag hunnit plita ned under mina mer vakna stunder. Får se om de kan komma till nytta i framtiden.

Jag och Axel (D) pratade också om bandnamn idag när han hjälpte mig att frakta min bil till verkstaden (igen...). Vi har ett imaginärt band och mitt förslag till bandnamn är: "Benjamin must die". Det är ett citat från "Lost". Han tyckte att det lät bra. Nu ska vi bara göra lite mer musik också. Petitesser.

Inga kommentarer: