torsdag 5 februari 2009

Det har varit en lång dag.

Hade en lite konstig natt inatt. Vaknade flera gånger och fick intrycket av att min klocka inte gick (framåt i tiden dvs.). Vaknade och somnade om flera gånger när klockan stod på 4.12. Sen när jag väl hade funderat på om det var något fel eller vad som hände så slog klockan 4.13. Då kunde jag slappna av i vetskapen om att jag i alla fall skulle få sova en liten stund till eftersom jag inte skulle upp förrän vid 5...

Jorå. Bilen lämnades på verkstaden igår så därför var jag tvungen att nyttja kommunaltrafiken för att ta mig till jobbet. Och eftersom jobbet började kl. 7 var jag tvungen att åka hemifrån kl. 6.20... Orkar inte skriva om allt som hände på vägen, men kan väl säga så gott som att det var branta gångvägar i backar med mycket snö och is på. Bland annat. Kom i alla fall fram nästan i tid.

Sen, när jag hade jobbat klart, så var det bara att sätta sig på bussen igen för att åka till verkstaden och hämta bilen. Eller ja. Snarare att åka buss till macken där nyckeln till bilen låg för att sedan springa till verkstaden där bilen stod så att jag sedan skulle hinna åka och plocka upp Julia och Bella för att fara till SVF (Södra Vätterbygdens Folkhögskola) där vi skulle ha sånglektion igen. Det var tight, men det gick!

Sånglektionen var givande och ikväll har Bella och jag skickat in vilka sånger det är vi ska söka med i Örebro. Lite nervigt, men det känns ändå rätt bra, i alla fall för min del. Bella är nog inte helt odelat positiv till åtminstone ett av sina stycken.

Och för att fira en lång dag så åkte vi, hela familjen till Mcdonalds och käkade efter att sånglektionerna var klara! Det kändes grymt och, faktiskt, riktigt mysigt. Familytime.

Och bilen ja. Det blev billigt. Mekanikern kopplade bort tomgångsmotorn och fakturerade 147 spänn. Sen var den saken biff...;) Han tyckte att det var onödigt att lägga en massa mer pengar på en bil som var/är så pass gammal och han menade att det funkade utan den motorn ändå. Och det gör den faktiskt. Till och med utsläppsvärdena var bra utan den, så vi kör på det tills det blir något galet.

Godnatt!

Inga kommentarer: