måndag 2 februari 2009

Något gott och något inte så gott.

Har varit hemma idag. Mådde lite illa när jag gick och la mig igår och någon timma senare vaknade jag av att saker och ting inte ville vara kvar i magen. Inte i någon ände, om man säger så. Så det blev en natt av hängande över toalett och hink och jag insåg väl ganska direkt att de inte ville att jag skulle komma till jobbet idag... Så jag och Julia fick stanna hemma. Bella hade en viktig dag på jobbet i Aneby då det var sista gången och redovisning för hennes sångelever. Vi får hoppas att hon inte är sjuk utan att veta om det Julia verkar också ha klarat sig, men hon får nog vara hemma imorrn för säkerhets skull. Vill ju inte att hon ska smitta med hela förskolan.

Men så till den goda saken. Jag har blivit erbjuden jobbet på förskolan som jag vikarierar på! Ska prata mer med rektorn imorrn, men det känns väldigt bra. Egentligen är det ju en tillsvidaretjänst, men eftersom jag inte har någon formell förskolelärarutbildning så kan jag bara få en visstidsanställning. Men det känns tryggt att veta att jag har fast jobb till Juli åtminstone!

Ok. Nu ska jag nog göra mig iordning för att sova. Har legat däckad hela dagen, förutom när rektorn ringde och erbjöd jobb. Då blev jag lite piggare en stund, men den piggheten tog slut efter någon timme. Jodå. Har visserligen inte kräkts sen 8.30 imorse så jag hoppas väl att jag får sova gott inatt, men man kan ju aldrig vara säker.

Ok. Sov så gott nu. Akta er för magsjuka och ät några extra vitpepparkorn ikväll...

Hej / Mackan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas verkligen du mår bättre idag och att fru och barn får vara friska.