fredag 30 januari 2009

Fredag kväll.

Har suttit framför datorn i två timmar. Lyssnar på Gustafs nya skiva (som jag laddade ned från en hemsida som skriver om bra indiepop... Vet dock att det var han som ville att de skulle lägga upp den där så jag har nog rent samvete ändå) och njuter. Den är riktigt snyggt proddad och Gustaf sjunger bättre än någonsin. Superbra!

Annars har jag mest skickat mail till olika bloggar och sådana ställen för att tipsa om vår skiva. Vet inte om det är lönt arbetet, känns som att det är en massiv vägg av andra band som också vill ha en gnutta uppmärksamhet, och då vet jag inte hur väl vi sticker ut i denna enorma mängd. Det är väl det som är välsignelsen och förbannelsen med detta informationsflöde som gör att vem som helst kan få ut sin musik till alla hur lätt som helst, men samtidigt måste tävla med en miljon andra band som har samma möjlighet. Tycker ibland att alla andra band kunde lägga av för en stund så att vi fick en chans också.

Jaja. Det känns lite hopplöst det här med popen ibland. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Tanken är ju att det ska vara roligt, men så känns det inte just nu. Var dock riktigt roligt att ha hr. Dahlin här i tisdags när vi började skriva lite kortfilmsmusik. Vi ska ses snart igen och jag ser faktiskt fram emot det väldigt mycket. Har inte känt mig så kreativ på länge, behöver någon som bollplank och det funkade faktiskt riktigt fint med honom. Det är skönt.

Nu tror jag att Bella har bakat sockerkaka och jag ska nog smyga ut i köket och försöka tigga till mig lite smet. Och kanske vara lite social och trevlig också. Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sparrows musik sticker verkligen ut. Ger Mersmak, vilket inte allt i Popcirkus gav.