fredag 19 december 2008

Fredag.

Egentligen har jag ju, rent tekniskt, redan bloggat idag. Men i och med att det inlägget inte var så inspirerande så skriver jag lite till i alla fall.

Idag har jag fått vara ensam hemma en hel del. Bella tog med sig Julia till jobbet vid 9.45 och sen så hade jag hela dagen till förfogande tills kl. 15.15 då vi skulle ses inne i stan för att fixa med lite julklappar. Så vad gjorde jag med all denna fria tid då? Jag städade... Visst satt jag en stund och mailade lite först och under dammsugning tog jag små pauser för sms-kontakt med bandmedlemmar och Gustaf, men mest av allt städade jag. Dammsög hela lägenheten. Diskade all disk från gårdagens julgodisbak, städade balkongen. Bytte sängkläder i alla våra sängar (två). Hämtade en slagborr från områdeskontoret så att vi ska kunna sätta upp hyllan ovanför sängen (igen). Och lite till, kommer inte på allt just nu. Det jag glömde var att äta. Men det gick ganska bra ändå. Bella bjöd på väldigt god lax igen ikväll, så jag kan inte klaga alls.

Sen, på stan, lyckades vi faktiskt klara av alla julklappsinköp på mindre än 2 timmar. Det kändes bra och effektivt. Visserligen är det inte några stora mängder klappar som ska införskaffas, men men...

Jahapp. Och ikväll har vi fått ta det ganska lugnt. Sjungit en hel del tillsammans. Jag och Bella alltså. Julia sover sen länge. Men hon sjunger hon med, speciellt när vi sjunger "Tryggare kan ingen vara" när vi lägger henne. Det låter faktiskt som att hon börjar få mer och mer koll på det här med tonart och sånt nu också. Att hon försöker att sjunga samma toner som oss. Vet inte om det bara är en illusion, men det känns som det.

Imorrn är det helt blankt i kalendern. Vi ska göra lite mer julgodis. Kanske slå in några paket. Tvätta badrummen och sätta upp hyllan. Funderade på om vi skulle ta en promenad till någon second handaffär i närheten och kolla om de har någon gammal fin julgransmatta som vi kunde köpa. Vi har ingen nu och det ser lite tomt ut.

Ok. Puss och hej.

Inga kommentarer: