söndag 7 december 2008

Lördag.

Hoppsan då, hoppade visst över gårdagens bloggande. Var hemma hos basAxel på Kapellgatan och kollade på Macken (serien alltså) tills att klockan blev alldeles för mycket så när jag kom hem tänkte jag inte direkt på att skriva något. TrumAxel var där också. Han och hans familj firade hans pappas födelsedag och hade varit på Klingande julkort innan.

På dagen så var vi i Habo, på Bellas jobb, på deras julpyssel. Typ 80 pers var anmälda och minst hälften var barn så Julia hade det väldigt roligt. En tjej i tonåren ville gärna ta hand om Julia lite så jag och Bella fick sitta och pyssla helt för oss själva en lång stund. Känns väldigt konstigt att inte behöva hålla uppsikt över henne hela tiden... Det blir nog lite konstigt när man, någon gång i en avlägsen framtid, måste justera sig till att barn/en har flyttat hemifrån. Vad gör man med all tid man får över? När jag tänker efter så verkar det inte vara några problem visserligen. Känner inte många i den åldern som har några direkta problem med att de har för lite att göra.

Har förresten fått en award också. Från bloggen Ulliga gulliga saker, eller Veronica Tingvall som upphovsmakaren heter i verkligheten. En gammal skolkamrat från musikgymnasiet som läser till präst nu. Kolla gärna in hennes blogg.


Nu ska man visst ge den vidare till 7 andra bloggare, men jag får se hur jag gör med den saken. Vet inte vilka jag skulle ge den till liksom. Om du har några tips är det bara att säga till. Jo, förresten. Skickar nog en till Samuels Mode bara för att de ligger så rätt i tiden. Varsågoda.

Nu ska jag skriva dagens inlägg. Hej på en stund.

1 kommentar:

Samuel Nilsson sa...

Aha! Tack så mycket för Awarden! Det ska jag genast lägga till i mitt cv!