söndag 7 december 2008

Söndagen då jag sov tills tiden tog slut.

Sov till klockan 12 idag. Alldeles för sent och alldeles skönt. Bella tog Julia på morgonen och stack iväg till kyrkan, men jag stannande hemma. Värdesätter verkligen tid då jag är ensam hemma. Det händer så extremt sällan och idag firade jag den stunden genom att sova oförskämt sent. Sen när jag gick upp så ringde Bella och frågade om jag ville hämta dem och sen åka till plantagen och köpa blomjord och gran. Jag var nog lite seg i början, men när vi väl kom dit så var det väldigt roligt och nu har vi en fin kungsgran som står och ståtar på balkongen. Vi får se när vi hinner klä den, men det är i alla fall skönt att köpa granen så pass tidigt eftersom man får en sån snygg sådan då. Nu kommer vi ju att vara hemma här fram tills den 24 så vi måste ju kosta på oss att verkligen pynta ordentligt. Andra år har vi kanske inte brytt oss lika mycket om det.

Eller tja... I ärlighetens namn så har nog julpynt alltid stått högt i kurs här hemma. Jag njuter av att få lyssna på amerikansk julmusik på Accuholidays och äta knäck som Bella har gjort. Och lussekatter. Och pepparkakor. Som Bella också har gjort. Den gullesnuttan. Gissa vem som sitter bredvid...

Ikväll har vi spelat in Bellas sång till den allra sista låten på Ep:n. Den heter Jonathan och är en riktigt fin bit. Imorrn spelar jag in min sång och sen skickas det via nätet till Guran och så får vi hoppas på en riktigt fin mix till nästa måndag. Hoppas, hoppas.

Jahapp. Nu ska jag nog sova så att jag är lika snygg som vanligt imorrn. Inte för att det är så svårt liksom. Jag ser ju alltid ut som en blandning mellan en ung Mick Jagger och Brad Pitt så det faller sig ganska naturligt.

Nog med ödmjukhet för idag. Ha det fint. Hej!

Inga kommentarer: