måndag 22 december 2008

Klappinslagning och sånt.

Idag har vi fotat nya bandbilder med Sparrow. Det var kallt, blåsigt, regnigt och roligt. Det var faktiskt första gången vi träffades allihopa i bandet sen augusti typ... Förutom på ett bröllop i oktober. Man kan inte direkt säga att vi har varit så aktiva under hösten, men vi hoppas verkligen att det blir ändring på det till våren. Nu ligger alla låtar, utom en, uppe på vår myspace. Gå hemskt gärna dit och lyssna, då blir vi glada!


Ska i alla fall bli väldigt spännande att se resultatet. Han är duktig, Ola, och jag tror att det blir riktigt schysst. Vi höll till på en gammal övergiven tennisplan uppe på Egna Hem med utsikt över hela Huskvarnadalen. Tänkte att jag skulle tagit några egna kort, men glömde det... Johanna var väldigt snäll och följde med som barnvakt och hade det ganska tufft i början, med en Julia som inte alls ville vara med någon annan än sin mamma och pappa. Men det gick bra sen när de tog en liten promenad och tittade på andra saker än just oss. Tack för det Johanna!


Sen slöt vi upp med Pauline och Victor och åkte och lunchade på Waynes Coffe mitt i Jönkan. Då hade solen brutit fram och det hela kändes väldigt glassigt. Jag och Bella (och Julia såklart) var dock tvungna att bryta upp ganska snart eftersom Emma skulle komma förbi en sväng på vägen från Göteborg. Då passade jag på att lägga Julia och även själv sova en stund. Julia somnade strax efter 13. Jag somnade kanske vid 13.45. Sen sov vi till 15.45 när Bella kom hem från att ha varit en sväng på posten och hämtat paket från La Redoute... Det var nog välbehövlig vila.





Sen var det dags för matlagning och då hjälpte Julia till. Hon fick ett förkläde, precis som mamma, och en visp, ett fat, en mugg, en sked och en tillbringare. Det höll henne sysselsatt en bra stund...;)

Efter maten kom Julia med sin filt och la sig på fällen i köket och låtsades sova och sa "Mmm, mmm". Så jag gav henne nallen så att det skulle bli ännu mysigare, men då blev det mer intressant att titta under spisen...

Sen tittade vi allihopa på Julkalendern. Både gårdagens och dagens avsnitt. Jag måste säga att jag faktiskt gillar den riktigt mycket! Vet inte hur jag skulle uppfatta den som barn, men nu, som...vuxen(?), gillar jag den. Vi kollar på internet och då är det finfint att kolla på den på playprima.se. Då kan man se den i HD-kvalitét på sin dator! Och efter att Julia hade somnat satte Bella igång och bakade julgodis. Hon slutade för kanske tjugo minuter sen (kl. 00.00) och då hade hon bakat tre olika sorters godis. Det blir fint på julafton!

Själv har jag slagit in lite julklappar och försökt promota de nya låtarna. Och skrivit min blogg såklart. Men nu ska jag sluta med det och städa undan lite inslagningspapper.

Godnatt!

Inga kommentarer: