söndag 21 december 2008

Helg

Summerar den här helgen lite raskt eftersom jag vill gå och sova så snart som möjligt. Måste gå på toa innan dess också. Magen är i olag, om man säger så... Och det är inte något nytt, den har faktiskt krånglat sen i fredags vilket är lite ovanligt. Hoppas verkligen inte att jag är på väg att bli sjuk nu. Var ju dålig förra julafton och låg däckad hemma hos svärfar i några timmar medan de andra åt julbord och spelade spel. Och just nu känns det lite likadant. Mår lite illa av att känna lukten av mat, speciellt fet mat, vilket brukar vara något av ett signum för julbord. Men jag hoppas att sömn råder bot på det hela. Och regelbundna, långa toabesök...

I övrigt har helgen erbjudit utomhuslek och promenad med familjen i dåligt väder igår och gungning i soligt väder för första gången på väääldigt länge idag. Axel kom hem hit sent igår och vi bjöd på ris-ala-malta och massor av julgodis. Vi skruvade upp hyllan med dubbelt så långa skruvar än sist. Antar att den sitter ordentligt nu. Gudstjänst på förmiddagen för mig och Julia då jag sjöng Julvisa av Sibelius och O Helga Natt av A. Adam. Det blev mäktigt och bra faktiskt. Och en snäll kvinna i församlingen, som jobbar som förskolelärare (eller är det lågstadielärare?) vaktade Julia under de minuter som jag sjöng. Bella jobbade i Habo och spelade på ett dop och sen strålade vi samman vid 15 då det var julfest, även det i Habo, med trollkarl (Mr. Goran), jultomte och dans kring julgranen. Julia trivdes väldigt väl bland alla barn.

Och nu så har vi tagit igen oss ett tag. I morgon bitti ska vi ta bandfoton med Sparrow. Det blir spännande! Det var länge sen nu. Cirka. 2 år.

Jaja. Glöm inte att kolla in vår myspace. Vi lägger ut nya låtar lite då och då och just nu finns där 3 nya från skivan.

Ok. hejhej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte så många som kommenterar på din blogg så jag tänkte göra det...eeh...vad fint du skriver. Ska vi gå ut och leka sen igen?