fredag 23 januari 2009

Fredag kl. 22.47.

Hej kära internetdagbok.

Idag har jag jobbat. Nästan 9 timmar. Och sen, på vägen hem från jobbet så passade jag på att stanna till på Biltema och köpa nya vindrutetorkare eftersom jag inte behövde skynda mig på för att hämta lillan på förskolan. Under tiden som jag handlade dem så pratade jag lite med Gustaf på telefon också. Blev lite förvirrat då och då när jag, med "kroppmått" skulle mäta hur långa torkarblad jag skulle ha, samtidigt som jag höll telefonen på plats mellan örat och axeln.

Sen åkte jag och hämtade Bella och Julia som varit hemma hos Matheo, Kirran & Gregory. Bella och Julia har haft en heldag idag eftersom Bella inte behövde jobba. Det kommer nog vara så nästan varje fredag i vår, det känns skönt. Och möjligtvis varannan måndag också. Att Bella kommer kunna vara hemma med Julia alltså.

När vi kom hem märkte vi att Julia var ovanligt gnällig och känslig för beröring och när vi kände på hennes panna kändes hon väldigt varm. Så vi tog, under ljudliga protester från raringen, tempen och upptäckte att hon hade feber på ca 39 grader så hon fick lite panodil. Men trots att hon var lite under the weather så åt hon glatt sin mat. Det är skönt att hon har fått sin matlust åter igen.

Själv var jag tvungen att gå ganska snart efter att jag hade fått i mig lite mat eftersom jag skulle träffa ett band där jag ska vara med och sjunga lite kör nästa onsdag. De ringde i onsdags och frågade om jag kunde vara med på ett gig nästa vecka, och efter lite funderingar och planeringar (småbarnsföräldersliv...) så tackade jag ja. Så ikväll var jag med på ett rep och på söndag ska vi repa igen. Det blir nog bra. Är ju mer van vid att sjunga lead än kör, men det är alltid roligt när folk ringer och frågar efter en!

Sen kom jag hem strax innan 9 och då sov Julia gott. Vi vuxna (-re) hamnade framför Let's Dance med den omtalade kladdkakan och vips så är klockan nu nästan 11. Ska försöka lägga mig snart nu så att jag är pigg imorrn bitti. Julia gör ingen skillnad på helger och vardagar och om vi har otur så vaknar hon extra tidigt eftersom vi la henne redan strax innan 7 idag. Men vi får väl hoppas på att vi får sova ända fram till 7.30 i alla fall. Det är ju ändå lördag...

Planen för morgondagen är i alla fall att få lyssna på melodikrysset och fixa med tvätten som inte blivit sorterad eller struken sen den tvättades igår. Känner mig lite som en pensionär när det är sånt jag ser fram emot, men å andra sidan har jag alltid sett fram emot pensioneringen. Boule, bowling och att mata duvorna i parken. Och kanske en lägenhet i Spanien. Vi får väl se.

Godnatt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det vad man kan se fram emot som pensionär?

Unknown sa...

Hej, hej! Jag läser oxå din blogg lite då och då... Bara så du vet alltså. Är det månne på onsdag du ska köra, och när ska vi ses och låta ljuv musik uppstå?;-) /KorteboAxel

En faders dagbok sa...

Det är väl inte så lite att se fram emot?... Jag tycker att det låter kalas med bowling och boule och sånt. På tv verkar alltid pensionärerna som håller på med sånt ganska så glada! Och ja. På onsdag på kaffepaus kl. 18.30 typ. Förband till Europas bästa soul/bluesartist Conny Rodsson 2008. Vet inte om det säger så mycket men så är det i alla fall.