måndag 5 januari 2009

Sjukhemmet duvg. 12.

Dagen idag har inte varit helt vanlig. Jag vaknade av att det luktade bajs i sovrummet och att Julia grät och var ledsen, så jag tänkte att hon helt enkelt hade bajsat och ville bli bytt på. Tyvärr var det inte bara det som hade hänt. På något sätt hade den lilla tjejen, med sin lilla kropp lyckats att bajsa ned sig själv och nästan hela sängen med. Så det var bara att väcka Bella, bära Julia till badkaret och tvätta henne samtidigt som Bella bytte lakanen. Som tur var hade hon lyckats pricka skyddsplasten, eller vad man ska kalla det, så att det bara hade kommit pyttelite på madrassen. Men det var inte det fräschaste jag varit med om.

Det konstiga är ju att man, i sådana här situationer, bara gör vad man måste. Jag tvekade inte en sekund, eller funderade över om det var äckligt eller inte. Eller jo, kanske lite när Julia tog på mina armar med sina kletiga händer, men jag tänkte bara att det där får jag ta bort sen. Och nu sitter jag här, ett antal timmar senare, och sängkläderna är tvättade, Julia badad och sovandes och det mesta är bra igen. I alla fall för Julia och mig. Bella började kräkas någon gång vid 13 så hon har varit däckad mest hela dagen, men det klarar hon i alla fall av att ta hand om själv...

Så det har varit lite mycket äckligheter här hemma idag och jag bara hoppas att jag inte blir smittad själv. Har ätit vitpepparkorn och hoppas att det hjälper...

Just nu tittar dock jag och BellaArn. Vi fick göra ett avbrott precis då Bella gick in på toan för att kasta upp lite, men hon är tapper. Filmen är faktiskt bättre än vad jag trodde, men det tog ett tag att komma in i att det var en svensk actionfilm. Det låter nästan lite tillgjort när de pratar svenska eftersom man är van vid att folk pratar engelska i film...

Ok. Nu ska jag dra. Hej.

Inga kommentarer: