tisdag 6 januari 2009

Sjukhemmet duvg. 12. Dag 2.

Julia är i städartagen.

I morse vaknade jag, strax innan 7, helt lugnt och stilla och låg och njöt ett tag av att det var tyst och att alla andra sov. Sen så började jag känna en aningens otrevlig lukt. Funderade ett tag på om jag hade släppt mig i sömnen, men sen insåg jag att det nog var Julia som hade gjort något igen... Som tur var var det inte lika illa som gårdagens olycka, bara lite på hennes pyjamas och underlakanet, men det var ändå jobbigt att duscha av en skrikandes liten flicka, som inte förstod varför hon var tvungen att vakna. Men när jag hade bytt lakan lyckades hon i alla fall somna om igen och så fick vi sova fram till 8.30 eller nåt. Julia verkar ändå må bra i övrigt, men det är inte mycket stadga i hennes avföring. Hoppas att det går över snart, är trött på att byta lakan varje morgon...


Bella fick sova hela natten och har faktiskt inte kräkts på ett dygn nu så det känns skönt, men hon är rejält matt och nästan lite febrig så det märks att det inte bara var någon dålig mat vi ätit eller liknande. Själv är jag fortfarande frisk och jag hoppas verkligen att det får fortsätta så...


Ikväll kollade vi på ytterligare en film: "Ray". En film som handlar om Ray Charles liv. Den var faktiskt riktigt bra! Det kändes inte alls att den var över 2 timmar lång. Till den åt vi fruktsallad och fin 70 % choklad som blivit kvar sen julgodisbaket. Mycket gott.


Men nu är det dags att sova, som vanligt när jag skriver på den här lilla bloggen. Sov gott alla vänner. Funderar på om det över huvud taget är någon annan än min mor och min fru som läser den, men det är väl gott nog. Det är ganska komiskt ibland att min kära mor frågar mig om saker som jag vet att vi inte har pratat om men som hon har snappat upp här...;-)


Hejhej.

Inga kommentarer: