torsdag 29 januari 2009

Hemma i soffan igen.

Ooh, jag orkade inte skriva igår. Jobbade från tidig morgon och for sedan direkt från jobbet för att hämta Julia på förskolan, sen hem för att äta lite mat, sen till Habo för att hämta Bella och till sist till Kaffepaus för att vara med och sjunga med Henna. Var riktigt trött när jag kom hem, eller ja, vi var riktigt trötta när vi kom hem. Så kvällen flöt mest bort i en dimma. Kollade på "Mad(e) in Sweden" och gick sen bort till Huskvarna Station för att hämta Bellas hoj eftersom vi inte ville att den skulle stå där över natten. Cyklade hem och lyssnade på Sparrow hela tiden. Den är bra, måste fixa ut den på skiva...

Sen när jag kom hem hade Bella fixat chokladpudding med grädde och jag hade köpt med mig bananer på vägen hem, så vi hade lill-lördag en stund innan jag la mig och somnade som ett barn. Har inte varit riktigt noga med sömnen några nätter och Julia har sovit lite oroligt, så jag har varit nära att somna när jag suttit och läst sagor på förskolan. Då är det illa... Men idag hade jag sovit mina 7 timmar (i sträck!) så det kändes riktigt bra. Är lite förundrad över hur lite sömn man kan klara sig med. Som småbarnsförälder är ju oroliga nätter något man verkligen får lära sig att leva med, så ni ungdomar där ute, sov ordentligt. Var inte ute och slarva på kvällarna. Sov. Eller förresten. Var ute och slarva och sov på morgnarna Det är ju det man saknar sen. Inte för att jag direkt har slarvat förrut. Det ångar jag nästan nu. Fast nej. Det är bra som det är.

Ikväll har vi varit och fikat hos (kusin) Rebecka och Samuel. Vi fick varma mackor och te. Fint! Julia kände sig som hemma och släppte loss och lekte med nallar, plastbunkar och andra köksattiraljer. Hon är en ganska trevlig tjej faktiskt.

Och tidigare idag så var Julia och Bella på badhuset och hade visst riktigt roligt! Ni (som kan) får kolla in hennes egna blogg om ni vill veta mer om det. Anar att det kommer upp lite om det inom en snar framtid.

Ok. Hejhej!

Inga kommentarer: