söndag 4 januari 2009

Partyjullan



Dagen började med att jag fick sova. Ända till klockan 10.15 då Julia kom in på sovrummet och skulle väcka mig, men det vara bara mysigt. Då fick jag raskt, som den raska yngling jag är, stiga upp ur sängen och göra mig iordning lite så att jag kunde gå till affären för att handla lite skinka. Bella ville göra skinklåda och vi hade ingen skinka hemma liksom. Så jag gick ut i det fantastiska vädret. Handlade. Gick hem igen. Tog på Julia ytterkläder och gick ut igen. Sen var vi ute en stund medan Bella lagade mat. Och när vi kom in luktade det ljuvligt av skinka i hela lägenheten. Det var lyxigt.


Och nu ikväll har vi varit på efter-julbord i Brandstorp. Vi trodde att det låg en bit utanför Habo, men det visade sig att det var ca 2,5 mil utanför... Men det var trevligt att få en liten biltur och finfin mat. Jag och Bella sjöng varsin sång och sen var det en massa andra människor som sa lite olika grejer också. Äldre herrar som berättade fyndiga historier och sådär. Det var ett försenat julbord för alla anställda, frivilliga, kyrkonämndiga och respektive osv. inom Habo kyrkliga samfällighet.
Julia var med och partajade halva natten (till klockan 21...) och höll humöret uppe nästan hela tiden. Det är skönt att hon är så tålig när hon får följa med på så mycket olika grejer! Men hon slocknade väldigt fort i bilen på vägen hem i alla fall och nu sover hon sött. Hoppas att hon ger oss lite sovmorgon imorrn, det skulle sitta fint!
Godnatt och hejdå.

Inga kommentarer: