torsdag 8 januari 2009

Wohoo!

Vet inte om ni har sett det, men det är faktiskt någon som har kommenterat på bloggen! Vilken succé, tack David! Nu fick jag lite mer lust att skriva här i alla fall.

Ikväll har jag skickat in mina ansökningar till musikhögskolorna och lagt kopior på mina betyg på lådan för att skickas till den Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Det känns väldigt fint, och samtidigt lite konstigt att skicka något till något som har ett namn som börjar med: "Kungliga". Men nu är det gjort i alla fall. Känns bra.

Och så hade vi ju sånglektion idag också. Det kändes jättebra även om det blev lite tight med tiden, men han verkade väldigt duktig och var väldigt inspirerande. Han gillade våra röster och ville gärna hjälpa oss med att komma i form och att bygga upp en bra repertoar inför sökandet. Var faktiskt ganska upprymd under sånglektionen eftersom det, för första gången sen jag slutade gymnasiet, faktiskt kändes som att läraren hade väldigt mycket att lära mig. Så skönt!

Jaja. Nu ska jag sova. Tiden går väldigt fort på kvällarna. Hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen fara Mac! ;)

Lust att vara ledare någon gång i vår förresten?