torsdag 22 januari 2009

Och klockan är redan 22.

Idag har varit en lång dag. Hade ställt klockan på 7.15 i förhoppningen om att få sova tills dess, men väcktes av ett litet energiknippe redan vid 6.40 som inte tyckte att morgonen skulle sovas bort. Nähä. Det var bara att gå upp. Jag började inte jobbet förrän vid 9 så jag kunde ta det relativt lugnt och eftersom Bella hade möjlighet att börja ännu senare så fick hon gå med Julia till förskolan.

På jobbet så hade någon köpt ett hus och firade detta med att bjuda på kaka i personalrummet och någon annan hade fått alldeles för mycket godis av jultomten så den delade med sig av det också. Så det var ganska glassigt att ha mina 30 minuters rast. Om jag hade vetat om att det fanns så mycket godsaker där så hade jag inte slösat bort mina första 10 minuter på toaletten...

Vid. 16.30 for jag mot Julias förskola och hämtade henne och sen, eftersom det passade någorlunda bra i tid, så åkte vi och hämtade Bella som kom med tåget vid 17.15. Hon skulle ha kommit vid 17.08 men tåg är tåg... Sen for vi hem och gjorde lite fint eftersom mor/svärmor/mormor skulle komma förbi en sväng på väg hem från svägerska Cian i Lund. Jag hade nog trott att hon skulle stanna en stund, men hon hade två katter hemma som hade varit ensamma lite länge så hon fortsatte sin färd hemåt redan efter en timme. Men det var väldigt trevligt att hon tittade förbi!

Och nu håller vi på med en rejäl mängd med tvätt. Kom precis upp efter att ha hängt upp två maskiner tvätt i torkrummet. Har faktiskt bokat stugan imorgon bitti också så att tvätten kan torka ordentligt över natten.

Nu är jag trött. Hej.

Inga kommentarer: