fredag 2 januari 2009

Ojojoj...

Jag har visst lite att ta igen här... Det har varit väldigt skönt att slippa skriva lite varje kväll men jag antar att jag kommer ångra mig och tjugo år att jag inte höll ut och skrev lite om varje dag och sparade det på något fint sätt, så jag får väl ta mig i kragen och skriva ifatt lite. Börjar dock med att skriva om dagen idag. Here it comes:

Idag var första dagen på länge då vi vaknade i våra egna sängar här hemma. Faktiskt den första sen julafton. Måste säga att jag är väldigt imponerad av hur duktig Julia är på att hantera att vara hemifrån så mycket. Hon sover så gott hela nätterna igenom, med undantag för någon natt då hon var lite snuvig och förkyld. Hon sov till och med när raketerna och smällarna lät som mest under tolv-slaget på nyårsafton trots att vi befann oss i en lägenhet mitt i stan. Bra jobbat tösen min.

Förmiddagen gick lugnt tillväga och vi lekte med alla hennes nya leksaker. Tågen, miniflygeln(!), bondgården och allt det andra. Hon är väldigt glad och nöjd med allting och hennes föräldrar kliar sina huvuden och funderar på eventuella bra lösningar på hur de ska förvara allting. Efter lunch kom Oscarsson förbi och övade inför bröllopet vi ska sjunga på imorrn. When I fall in love, Come what may och Ett liv för mig är sångerna vi ska sjunga och jag tror att det kommer att bli väldigt bra. Jag ska bara öva lite mer i morgon så att Bella inte behöver oroa sig för att jag ska sjunga något fel.

Efter det for vi, inte Henrik dock, till Axel och Sofia och fikade lite. Det var trevligt men tyvärr var Sofia tvungen att åka iväg efter några timmar och när hon väl kom tillbaka var vi i färd med att packa in oss i bilen och åka hem igen. Julia kräktes upp allt hon hade i magen efter att hon hade fått sin välling... Som tur var så anade jag att något var fel så jag drog mig bort från allt som var gjort i textil eller så och vips så kräktes hon. Det verkar dock inte som att det är någon magsjuka för hon somnade gott i bilen på vägen hem och har sovit som en stock sedan dess. Hon är däremot lite förkyld och vi antar att hon har fått för mycket slem och snor i magen och att det var det som gjorde att det gick så illa...

Och nu så är vi hemma i vår lugna lägenhet. Granen har vissnat så den måste vi ta ut snarast men annars är allting sig ganska likt, förutom att vi måste få lite ordning på all vår packning och sånt såklart. Imorrn ska vi, som sagt, sjunga på bröllop och på söndag ska vi på efter jul-bord med Bellas jobb. Det blir trevligt!

Ses imorrn. Hejhej all familj & vänner. Tack för allt!

Inga kommentarer: