torsdag 6 november 2008

081106

Det här blir mitt 75:e inlägg på denna blogg. Borde väl skriva något extra spännande för att fira denna grandiosa siffra, men tyvärr har jag inte något särdeles speciellt smaskigt att skriva. Lyssnar just nu på Glasvegas. Ville ge dem en chans efter alla hyllningar, och ja, det låter nog ganska OK. Lite som Kent på engelska fast inte alls ändå.

Det var en tung natt inatt. Julia sov väldigt dåligt och gallskrek titt som tätt. När vi skulle gå och lägga oss så upptäckte vi att hon hade gjort nr. 2 och vi ville ju såklart inte att hon skulle sova med det i blöjan så vi fick plocka upp henne och byta på henne i vår säng. Hon vaknade till lite och var så glad och nöjd och busade lite, men vi tänkte att hon nog bara skulle somna om gott sen. Men mellan 00.00 & 02.00 vaknade hon ca var 10:e minut och tillslut fick hon lite vatten vilket verkade lugna ner henne något. Men sen var det oroligt mest hela natten och varje gång vaknade hon till med ett illtjut vilket inte var så behagligt för hennes arma föräldrar. Det verkar som att hon sover gott nu i alla fall. Får hoppas att det håller i sig hela natten.

Dagen har annars flutit på med sångelever för Bella och besök av Björn för mig. Vi ska leda lovsång ihop på en ungdomshelg nästa vecka så vi planerade lite inför det. Sen var jag en sväng i kyrkan nu på kvällen och lärde scouterna några sånger som de ska sjunga på scoutgudstjänsten på söndag. Jag blev alldeles paff när jag kom dit för det var så många barn där. 33 stycken tror jag att någon sa att de var. Det är många barn det. Får hoppas att de kommer på söndag också. Då blir det drag i sången. Sen fortsatte jag i kyrkan på ett valberedningsmöte. Inte världens roligaste sak att göra en torsdagskväll, men det är sånt som behövs och jag tyckte att jag gott kunde hjälpa till lite.

Vi fick också en låda av Lena och Göran, full med orgel-, piano- och stråknoter. Väldigt snällt! Bella fastnade i en fin gammal orgel-lärobok som hon tyckte var väldigt intressant. Får se om vi hittar några fler guldkorn däri. Annars släpar jag nog med lådan till Andreas eller pappa så får de titta om de hittar något.

Nu vaknade Julia till och grät lite men hon skrek i alla fall inte.... Knock on wood, om man säger så.

/ mackan

ps. Nu säger Bella att hon tycker att allt hon hittills har hittat i lådan är superbra så det kanske inte blir så mycket över... ds.

Inga kommentarer: