söndag 9 november 2008

Fars dag.

En liten Julia försvinner bland present papper på fars dag för ett år sen.


Sitter här ska summera min dag när jag helt plötsligt kommer på att jag inte har grattat min far idag. Har ju tänkt på det så många gånger och bara väntat lite på att den bärbara telefonen (vår enda) skulle bli lite mer laddad, men så har tiden flygit iväg och jag har missat det. Funderar på om jag ska våga ringa nu och är väl egentligen ganska övertygad om att föräldrarna inte har gått och lagt sig än, men man vet ju aldrig... Har ringt till deras mobiler men inte fått något svar så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Tror att jag chansar och ringer hem ändå. Det är det värt. Kommer snart.

Tillbaka. Det gick bra. De hade inte gått och lagt sig, precis som jag trodde. Man kan ju inte säga annat än att jag vet varifrån mina sena vanor kommer ifrån...;-)

Jo, till dagens festligheter. Upp med tuppen vid 7.30 (Bella ännu tidigare). Eller ja, i denna mörka årstid är det väl långt innan tuppen går upp antar jag. Vi fick till och med väcka Julia den här morgonen så det kändes lite surt att vi var tvungna att gå upp tidigt idag när Julia väl ville sova... Sen skjutsade jag Bella till Habo eftersom hon skulle spela på mässan och sen for jag och Julia till Huskvarna eftersom jag skulle spela i kyrkan där.

Lite senare på eftermiddagen när vi hade kommit hem så fick jag dessa saker i kombinerad 6 & 1/2 år ihop & farsdagspresent:
- Strumpor.
- Tidningen Sonic.- Två trisslotter. Utan vinst tyvärr. På en av dem hade jag två på 100.000, två på TV-rutor och två på 1000.000. Sen när jag skrapade sista rutan fick jag 25.
- Tofflor.
Bra presenter. Bella fick en bukett fina röda rosor av mig eftersom jag också hade varit ihop med henne i 6 & 1/2 år.
Imorrn är det småbarnssång och förhoppningsvis simning på programmet. Vi ska handla lite också. Och gunga såklart.

1 kommentar:

Anonym sa...

hallåååååå, du fick faktiskt en chokladkaka och en pingvinstång också. Bästa presenterna.