måndag 17 november 2008

Söndag. slödag?

Julia sov till 8.20 idag vilket betydde att det till och med var ljust när vi gick upp. Skönt att få två sådana mornar i rad. Förmiddagen gick åt till slöa då gudstjänsten skulle vara kl. 16 idag. Vid 10 väckte vi Bella som tyvärr inte riktigt mådde bra. Hon hade en plan att vi skulle baka pepparkakor på förmiddagen eftersom vi hade en färdig (hemmagjord) deg i kylen. Tyvärr räckte inte tiden och orken till för det så vi skippade det.

Vid 15 åkte vi till kyrkan för att hinna förbereda lite eftersom hela familjen skulle medverka idag. Bella och jag skulle spela piano (och även lite gitarr) och Julia skulle vara med när småbarnssångsgänget uppträdde lite. Julia gjorde väldigt bra ifrån sig och gjorde i princip alla rörelser perfekt i imse-vimse-spindel och spelade väldigt fint på trumman i trumsången. Jag och Bella gjorde nog ganska bra ifrån oss på våra grejer också.

I och med att det var både småbarnssångsframträdande och barnvälsignelse på gudstjänsten var det väldigt mycket barn i kyrkan vilket kändes väldigt bra. Det blir inte så stelt när det är många barn som inte har så mycket respekt för saker och ting och det kan behövas i kyrkan.

Sen när vi kom hem tyckte Bella att det nog ändå vore skönt att få pepparkakorna gjorda så när Julia hade gått och lagt sig stod vi och kavlade och formade pepparkakor i några timmar. Tyvärr blev inte slutresultatet så bra som vi hade önskat. Vissa blev alldeles för mjuka och de andra blev för hårda... Vi får väl se om de blir bättre när de får ligga till sig lite.

Hade egentligen tänkt att jag skulle gå och lägga mig vid 10 idag, men jag tror inte att jag hinner det. Satsar på att ligga i sängen vid 11 i alla fall. Hejhej.

Inga kommentarer: