måndag 24 november 2008

Snödag & moddag.

Jorå. Gårdagen blev en lugn och skön dag med lite däckbyte och mycket fika Fadren. Höjdpunkten var nog när vi tände brasan i kaminen och plockade fram äppelkakan och vaniljvispen efter att vi hade varit ute i snålblåsten ett tag. Sen åkte vi till familjen Josephson på Mandelblomsvägen och fick mycket underhållning av Isak, lite dansframträdande av Joel och lite legosnack med David. Vi över 12 år satt sen mest och snackade vid matbordet och käkade kvällsmat. Jag fick en försenad födelsedagspresent i form av två Marabou chokladkakor och Mattias bok, som han fick tryckt som present av sina vänner när han fyllde år i våras. Har läst nästan hela boken nu och det står väldigt mycket bra i den. Tack för det! Sen åkte pappa och jag hem till Styrstad och käkade varsin chokladboll framför Rapport innan det var dags att sova.

Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle sova över i Norrköping, men det var så roligt att kunna åka hem till brorsan och ta det lite lugnt när jag ändå var där så jag passade på att stanna över natten. Jag var dock tvungen att vara hemma till senast 9.30 idag för Bella skulle iväg och klippa sig vid 10. Så jag gick upp vid 7 och kom iväg vid 7.30 och tänkte att det borde vara lugnt då men icke sa nicke. Klockan 8.20 fick jag säga till Bella att det nog var säkrast att hon tog bussen till frisören så fick jag hämta Julia där och tur var det, för jag kom inte fram förrän 10.15... Ca 1 timme längre restid än vanligt. Inte så konstigt med snömodd, isgata och stark blåst. Körde nog i snitt i 70 km/timmen hela vägen. Men fram kom jag. Och vinterdäcken sitter på.

Sen när jag hade hämtat Julia hos frisören kom jag på att de ju var småbarnssång idag. Så jag åkte dit även fast jag var för sen till själva sångdelen, men jag tänkte att det alltid är roligt för Julia att hänga med lite andra barn. Det var ganska få där, men det är ju inte så konstigt med tanke på vädret.

Sen for vi hem och Julia fick äta lite mat innan hon somnade vid 13 ungefär. Då kom Axel D förbi och värmde på sin matlåda och gjorde mig sällskap när jag åt mina rester också. Sen lyssnade vi lite på provmixar av några låtar från Sparrow-ep:n. Han tyckte att det lät prima.

Eftersom vi ska åka till Danmark på onsdag (inte fredag som jag visst skrev en annan gång) så var Bella tvungen att åka en sväng till jobbet idag så eftermiddagen spenderade jag mestadels ensam eftersom Julia sov i ca 3 timmar. Sen när hon vaknade så busade vi lite och fixade sen lite mat så att vi kunde äta Spaghetti och köttfärssås när Bella kom hem vid 17.30.

Och TV:n är fortfarande trasig. Det är ganska skönt faktiskt! Känner att jag fokuserar lättare på Julia när det inte går att titta på Bolibompa och sånt. Men vi har ju köpt en adventskalender så vi får väl se om det inte blir till att försöka renovera eller hitta något bättre begagnat snart.

Nu hör jag att Bella borstar tänderna. Det borde jag också göra. Hejdå.

Inga kommentarer: