måndag 17 november 2008

Måndag, repdag.

Förslag på framsida till Ep:n.

"Hoho, idag är det måndag. Dagarna går fort nu för tiden. Visserligen gör de alltid det. Förutom när det är tråkigt. Då går de långsamt. Så är det."
Marcus Josephson 08-11-17

Börjar dagens blogg med ett spännande citat av mig själv. Jag har börjat inse vilken tyngd det bor i mina ord och har därför allvarligt funderat på att börja citera mig själv lite oftare. Världen skulle bli lite rikare då.
Jo...
I morse repade jag med Axel och Axel. Vi satte en nygammal låt och tror att den kommer att bli en hit. Annars är det tunt på låtfronten, inte mycket bra grejer som kommer ur min hjärna inte. Det är nog därför jag har börjat illusionera angående mina ords tyngd (se ovan). Men jag hoppas att det snart dyker upp ett musikaliskt mästerverk som kan komma att bli kronan på mina verk. Annars vet jag inte hur det kommer att gå med mina popstjärnefantasier.

Sen när jag kom hem vid 12.30 så sov Julia och en trött och dassig Bella satt och hängde i soffan. Idag mår hon inte alls bra och imorrn ska hon på personalresa till Malmö och se Jesus Christ Superstar. Jag hoppas verkligen att hon mår bättre i morgon bitti så att hon kan ha roligt på resan! Men eftermiddagen flöt på. Pappa ringde och påminde om ägarbyteslappen för bilen så nu har jag fixat det och de ringde från begravningsbyrån och frågade om jag ville sjunga om någon vecka. Extra pengar är alltid välkomna. I alla fall enligt oss.

Sen här på kvällen så har jag pratat med Gustaf och jag fick lite klarhet i när låtarna skulle vara färdigmixade så nu siktar vi in oss på att försöka ha den 15 december som mål för release och allt som ska göras dessförinnan. Fixa iordning hemsidan, myspace-sidan, ta pressfoton (med sköne fotografen Ola Elmquist, http://www.avbild.se/) och skriva pressrelease, bland annat. Ska det göras ska det väl göras hyfsat ordentligt.

Jahapp. Nu har Bella tagit ett varmt bad och försöker laga några knappar på sin kappa. Själv ska jag skriva lite mail. Imorrn kommer nog Axel S hit och då ska vi kolla på macken. Roy och Rogers alltså. Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

sjysst bild /samuel