fredag 21 november 2008

Fixar frostiga frysen.

Det är minusgrader ute nu så vi passar på att avfrosta frysen. Lite konstigt att det kan vara så roligt att titta på hur isbitar smälter och faller ner, men lite fascinerande är det allt. Vi har haft en väldigt isfylld frys de senaste månaderna så det känns väldigt skönt att äntligen få det gjort. Det är väl inte speciellt bra för varken miljön eller plånboken att ha en dåligt skött frys har jag hört.

Bella har visst fått ett bakslag av sin förkylning idag och har mest gått omkring som en skugga här hemma hela dagen (fast hon påpekar att hon minsann har gjort en massa grejer, vilket faktiskt stämmer). Vi var ute en sväng i solen på förmiddagen hela familjen men annars har vi mest hållit oss inne. Och eftersom det var sol tvättade jag fönstren som var kvar sen i måndags så nu ser man sortergården säkert 10 gånger klarare än förrut. Skulle kännas lite mer inspirerande att tvätta fönstren om man ville titta ut genom dem... Vi har suttit och surfat lite på hemnet en stund nu på kvällen och kollat in lite olika hus och lägenheter och grejer men eftersom vi inte riktigt vet var vi hamnar i höst är det lite svårt att göra något konkret åt saken.

Eftersom Bella var sjuk så fick jag ta sånglektionen med Filip som hon hade flyttat på efterom hon var på sminkparty i går kväll. Det var roligt och jag tror att han lärde sig några nya grejer. Vi sjöng Under ytan & Öppna din dörr. Riktiga hits. Efter lektionen stannade han kvar en stund och fick vara med och käka lite pannkakor. Sen diskade jag en oerhörd mängd med disk. Fattar inte hur det kunnat bli så mycket disk på en dag. Efter det gick jag och simmade och det var såå skönt. Eftersom jag inte kom dit förrän kl. 20 så var jag helt ensam i min "fålla" eller vad det nu kallas. Det var nog den skönaste simstunden på väldigt länge. På vägen till badhuset snackade jag också med Gustaf och Mamma Mie och på vägen hem köpte jag mjölk och yoghurt.

I morgon ska vi på fest för Eric & Henna i Korskyrkan.

Vi ska förresten åka till Danmark på onsdag. Bellas farfar begravs då och det känns skönt att kunna vara med på begravningen! Även om det är sorgligt med begravning ska det bli lite roligt att åka en sväng till utlandet sådär mitt i veckan.

Har också sett slutresultatet på reklamfilmerna som jag gjorde en signaturmelodi och lite annat till. Det blev väldigt roligt och bra. Ska lägga upp länk här när jag vet att det är ok med Samuel och den andra killen som jobbade med det.

Nu ska jag diska lite och sen sova. Hej.

Inga kommentarer: