fredag 28 november 2008

jupp.

Idag har jag inte varit särskilt duktig alls. Bella tog med Julia till en kompis på pyssel i förmiddags så från 10.15 var jag ensam hemma och satt framför Bellas bärbara dator i soffan och kollade på film. Först en romantisk komedi som hette Confessions of a social climber. Kanske inte världens bästa film. Sen kollade jag på en dokumentär om Metallica som jag köpte på Willys för 39 spänn förra veckan. Den är desto mer intressant och jag har inte hunnit kolla klart på den än så det finns mycket att hämta därifrån. Väldigt intressant att få en inblick i deras gruppdynamik och så. Man kommer in i bilden precis när de ska spela in en skiva efter 5 års paus och de har ganska kärva relationer och stora samarbetsproblem, så för att få ordning på det så tar de (världen största heavy-metalband som ansetts/anses vara svinhårda och tuffa...) en psykolog till hjälp för att reda ut deras problem och vara en medlare i deras tillvaro. Väldigt intressant, även om jag inte direkt tycker att musiken är så inspirerande.

Sen kom Bella hem någon gång vid 14 så då ryckte jag upp mig och duschade och städade lite iordning i lägenheten. Åkte till Coop och köpte lite mat så att Bella skulle kunna laga god lax på kvällen, en flaska vitt vin (känner mig lite som en bov när jag för en gångs skull går in på systemet...) och sen förbi snabbmatstället som börjar på Mc (känner mig nästan lite som en bov då också...)och köpte med mig lite mat hem till familjen. Julia uppskattade hamburgare väldigt mycket! Leksaken som följde fick dock inget högt betyg.

Så nu sitter jag här. Mätt av god lax med potatis och citron och pepparrot-sås, och faktiskt så kunde jag dricka lite av vinet och tycka att det smakade ok. Men kanske inte mycket mer än så. Vet inte varför jag inte tycker att det är så gott, men till mat funkar det ju bra, en positiv sak med det är ju att jag inte direkt behöver oroa mig för att bli alkoholist i alla fall.

Vet inte riktigt vad som händer imorrn. Vi måste gå ut med Julia i vilket fall, hon har inte fått gunga på flera dagar och hon snackar så mycket om att ginge så det känns lite grymt om vi förnekar henne det nöjet längre än nödvändigt.

Lyssnar faktiskt på provmixen av Silent Call nu från kommande Ep:n. I hörlurar och lite starkare än vanligt och helt plötsligt tycker jag väldigt mycket om den igen. Har alltid haft ett litet dubbelt förhållande till den låten. Ena dagen positivt, andra dagen inte så. Är nöjd med texten i alla fall. Och slutet. Och lite till.

Det blir nog förresten både TV och radio med Sparrow framöver. Kanal Lokal någon gång i december om vi får till det och P4 Jönköping nån gång i januari förmodligen. Har inte lyckats planera upp det med resterande bandmedlemmar än men det är öppet från mediernas sida i alla fall. Det känns roligt!

Jahapp. Nu ska jag gå och umgås med min fru. Hon är väldigt glad för att Johan åkte ur Idol idag. Eller kanske snarare glad för att Alice är kvar. Jag vet inte vad jag tycker, jag tycker att Anders Bagge är bäst i hela programmet. Bara han är kvar så blir det bra.

/ Möken




Inga kommentarer: