fredag 7 november 2008

Varför heter det pepparkaka?


Ikväll har vi bakat pepparkakor och lyssnat på julmusik. Lite för tidigt kanske, men det kändes bra att få öva sig lite inför kommande storhelger. Julia är lite hostig och snuvig och inte alls på så jättebra humör till och från, så det var en utmaning att få henne att tycka att det var roligt med kakbak. Det gick ganska bra. Hon blev lite irriterad på oss ibland när vi inte riktigt lät henne göra precis som hon ville...

Men mest har vi tagit det lugnt och njutit av att få vara lediga. Bella for iväg för att träna vid kl. 12. Ett ki-pass på friskis & svettis hade hon siktat in sig på, men tyvärr (?) hade det blivit utbytt mot ett vanligt pass så hon var lite besviken. Hon hade gärna testat ki då det är lite häftigare träning i det, typ boxning och sånt tufft. Själv var jag hemma med Julia, som idag fick sova två gånger på dagen eftersom hon har varit såpass matt och trött. Kände verkligen att det var OK att bara slappa idag, att äta rester och inte städa (eftersom det gjordes igår...). Och efter att vi hade varit ute på lekplatsen en stund gick jag och Julia in och kollade på eftermiddagskomedier och käkade satsumas och pepparkakor och drack nyponsoppa. Det är riktig fest det.

Julia gillar att stå i fönstret och vinka hejdå när man går, och när jag skulle ned och fixa med tvätten i källaren trodde hon väl att jag skulle iväg så hon ville så gärna stå i fönstret och titta. Fastän Bella försökte förklara att jag inte skulle bort...
Jahapp. Får väl också anta att jag inte kommer att jobba som musiklärare i vår då jag inte blivit kallad till någon intervju än. De skrev i brevet jag fick att intervjuerna skulle hållas den här veckan och om de inte har tänkt sig helgarbete så blir det nog inte någon intervju för mig. Jäjä, det är nog bra det, min bror Andreas hade inga höga tankar om musikläraryrket när vi pratade om det. Han trodde att det var förödande för ens egen kreativitet. Vi säger att han har rätt så blir det bra.
Gonatt.

Inga kommentarer: