söndag 2 november 2008

Söndag.

Jag missade att simma idag. Planen var att Bella skulle träna vid 11, sen skulle hon komma hem och så skulle vi äta och efter det skulle jag dra och simma. Tyvärr upptäckte vi när vi hade ätit att Lovis inte fanns någonstans i lägenheten. Vi letade och letade och kom till slut på att jag hade varit ute en stund på balkongen på förmiddagen och möjligheten fanns ju att hon hade smugit sig ut då. Det var alltså vid strax efter 10 som det hände och nu var klockan närmare 15. Så jag gav mig ut en sväng runt huset och när jag gått hela vägen runt spanar jag in under en buske precis till vänster om ingången och där ligger hon, uppburrad och stint stirrande på mig.... Hon var ganska darrig när hon kom in, gick fram och tillbaka i lägenheten för att kolla så att allt stod rätt till och att det verkligen var rätt lägenhet hon hade kommit till. Spänning på en söndag minsann.

Sen när hon hade kommit in övade vi lite inför ett bröllop vi ska sjunga på och helt plötsligt var klockan 16.40 och när jag kollade på badhusets hemsida visade det sig att de stängde vid 17. Nedrans. Så det blev inget med det. Hoppas på morgondagen istället. Då har de öppet till 20.30 men då får man konkurera med de slimmade muskelbergen till simproffs, men det är det kanske värt.

Annars så har jag och Julia varit ute och promenerat och njutit av novembersolen. Vi har även gungat och åkt rutschkana en hel del, men när vi hade varit ute en stund gick hon fram till skötväskan och tog sin napp och gick till vagnen och visade att hon ville upp... Så då drog vi oss hemåt för att äta lite lunch, men det gick inte alls för hon var så trött så det var bara att lägga henne så att hon fick sova innan maten istället för efter, som vi brukar göra.

Igår tog vi det mest lugnt. Var i kyrkan på morgonen då Bella spelade, åkte och handlade lite grejer efter det och spenderade sen resten av dagen hemma. Myste och kollade på film på kvällen. Skönt att ha en lördagskväll då man inte ska iväg på något speciellt på söndagsförmiddagen.

Okioki. Nu ska jag göra lite häftig musik. Hejdå.

Inga kommentarer: