onsdag 19 november 2008

Återseende.


Idag hittade jag och Julia världens snabbaste rutschkana. Vi tog kort på den så att det skulle finnas bevis, tyvärr fick vi inte något kort på när någon åkte i den men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur fort det gick...

Jag kom i säng ganska sent i natt men det hann bli såpass sent att jag redan när jag lade mig insåg att jag inte hade en chans att få tillräckligt med sömn, så jag bestämde mig för att vara glad när jag vaknade ändå. Det funkade. Sen flöt morgonen på med bus och disk och till lunch blev det pytt i panna vilket gladde Julia. Hon åt upp precis allt på tallriken, duktig tjej!
Sen när hon hade somnat gjorde jag en potatisgratäng och tog fram lite fläskfilé från frysen till tining. Tänkte att det skulle vara lite festligt när Bella kom hem senare på eftermiddagen. Under tiden som gratängen stod i ugnen hann jag med en massa bra saker. Dammsugning, plock av kläder och leksaker, duschning & toalettbesök och mycket mera. Sen när hon vaknade igen vid 14.30 så gjorde vi oss i ordning och gick ut. Jag skulle på möte i Kungsporten kl. 16 för att utvärdera Move 08, ungdomskonferensen jag var med och arrangerade för några månader sen, så min tanke var att vi kunde leka lite ute först och sen promenera dit. Och så blev det. Väl på mötet hade de ordnat en liten låda med leksaker som Julia kunde fixa med så det gick väldigt smidigt att ha henne med. När vi var klara där så hade Bella kommit med tåget och gått från Huskvarna station till Kungsporten så vi fick ett kärt återseende där och promenerade sen hem tillsammans, hela familjen. Det var mysigt!
Sen, när vi hade ätit och Bella och Julia kollade på Bolibompa (på den halvskärmade tv:n) så ringde Poul, Bellas pappa, och berättade att hennes farfar hade dött på förmiddagen idag... Tråkigt! Vi har ju inte träffat honom så ofta de senaste åren i och med att han bor i Danmark, det är nog nästan 3 år sen vi var där. Det skulle vara fint att gå på begravningen och säga farväl ordentligt, bara det funkar med tid och resor och sånt. Hoppas att vi får till det.
Jaja. Livet är verkligen både upp och ned. Nu ska vi sova och hoppas att det blir en fin dag i morgon. Jag tvättade två av fönstren i vardagsrummet i måndags och har sedan dess väntat på sol så att jag skulle kunna fortsätta arbetet med de jag inte hann med då. Men å andra sidan, om det inte är sol så kan jag ju skylla på det om jag bara vill ligga och slappa på soffan...;)

Inga kommentarer: