onsdag 5 november 2008

Winners.


Sitter och lyssnar på fotbollslaget Gyros Plate laglåt och njuter, det finns få låtar som gör en så uppriktigt glad! Tyvärr kan jag inte dela med mig av den för jag vet inte hur man lägger upp låtar här. Och så vill jag ju inte få hela laget på mig i ett enormt upphovsrättsgräl så vi glömmer det hela. Men bra låt är det minsann.

Jo. Idag har vi fixat mycket. Måste vara aktivitetsrekord för en förmiddag hittills i höst. Det började med att vi missade bussen till vårdcentralen där vi skulle på 15-månaderskontroll så vi fick gå uppför hela stora berget till Öxnehaga och se att bussen vi skulle kunna ha tagit om vi väntat lite kom upp samtidigt som oss. Så någon tidsvinst gjorde vi inte direkt på att vara hurtiga. Det enda det ledde till var att jag blev svettig och varm. Men undersökningen gick bra i vilket fall. 80,7 cm lång & 11,7 kg tung (lätt?). Tryggt och stadigt uppåt, varken för fort eller för långsamt.

Sen efter kontrollen så slank vi in på öppna förskolan där vi, tillsammans med en massa andra mammor (enbart mammor...), lekte lite, fikade och fick träffa förskoleplatshandläggaren i kommunen. Hon sa inte så mycket alls faktiskt. Och den frågan jag ställde fattade jag inte svaret på men i och med att vi inte ska ha kommunal förskoleplats nu så behövde jag ju inte bry mig heller. Sen efter att vi hade varit där en stund tog vi en lång promenad från toppen av berget till stranden av sjön för att hämta bilen som varit på reparation. Tusen spänn kostade svetsningen så jag hoppas att den håller länge nu... Sen for vi runt lite för att värma upp bilen och under tiden somnade Julia till. Så när vi kom till bilprovningen, som inte var så elaka idag, sov hon hela tiden. Bilen gick rakt igenom utan några anmärkningar. Skönt! Så nu kör vi hyfsat miljövänligt och säkert. Det är bra.

Sen åkte vi hem och tog det lite lugnt. Julia fick sova vidare i sin säng och jag läste tidningen. Sen åt vi, jag mailade lite och vid 15 gick vi ut igen och gungade och grävde i sanden en stund. Jag snackade också med en trevlig kille från Kosovo. Han var utbildad målare, svetsare och en massa andra saker men fick bara jobb som städare här i Sverige. Lite typiskt.

Vid 17.30 kom Bella hem och då fixade jag lite mat. Dansk pölse och även lite chili-con-carne. Gott. Sen diskade jag och gjorde fint i köket innan jag tog en promenad till badhuset och simmade en sväng. 1000 meter på 20 minuter simmade jag. Det blir i snitt 3 km i timmen. Vet inte om det är bra eller inte, men jag blev ganska trött i kroppen så jag antar att det är nyttigt för mig på något sätt i alla fall. Pratade lite Ocke när jag kom hem. Han skulle fixa lite schyssta trumljud till mig. Tacktack!

Jahapp. Nu blev det såhär sent igen, måste ju sova. Du med. Godnatt.

Inga kommentarer: