måndag 17 november 2008

Lördag, speldag.


Vaknade vid 11.30 idag. Ensam i lägenheten och utvilad, vilken konstig känsla. Visserligen var det inte första gången jag vaknade då. Redan innan kl. 6 hade jag varit uppe och bytt en blöja och sövt Julia igen, men Bella gick upp med henne någon gång strax innan 7 och sen fick jag sova hela förmiddagen. Konstigt att sova så länge. Förr brukade jag nästan alltid få lite ångest av att sova så länge eftersom jag kände att jag hade slösat bort dagen, men idag var det bara sköna tankar.

Sen kom Julia och Bella, som hade varit på lekplatsen och i affären hem någon gång vid 12 och då åt vi mat och sen sov Julia så jag kände mig faktiskt väldigt barnledig fram till kl. 14.30 när hon vaknade igen. Vid 15 kom Henrik för att vi skulle kunna öva lite inför kvällens konsert och även käka lite mat innan vi skulle på soundcheck vid 19. Det gick bra och Julia fick kolla lite på Teletubbies när vi repade så hon kom bara in lite då och då och skulle spela på Bellas klockspel. Men det gick förvånansvärt smidigt jämfört med andra gånger vi har försökt repa med Julia vaken och med. Sen käkade vi lite tacos innan vi satte oss i bilarna och for uppför berget (eller snarare ett av bergen) till Allianskyrkan och soundcheckade och åt mackor. Sara hade lovat att ta hand om Julia lite under tiden som vi var upptagna med soundcheck och sen när vi var klara gjorde vi i ordning Julia för natten och la henne i vagnen för att sova. Jag fick stå och vagga henne till 20.58 innan vi fick be Sara ta över en stund så att vi skulle kunna gå och spela. Julia hade dock somnat snart efter att vi gått så det var inga problem.

Spelningen gick bra, det var Bella, Henrik och jag som spelade ikväll och vi gjorde nog ändå rätt bra ifrån oss, men publiken var kanske inte den mest inspirerande. Efter spelningen fikade vi massor och sen var det en liten andakt innan vi drog oss hemåt. Allt som allt en skön kväll faktiskt.
När vi var på väg hem vid ca 11.30 så vaknade Julia till och när vi kom in innanför dörren sprang hon och satte sig i soffan och sa "bompa". Vi försökte förklara för henne att det inte var Bolibompa nu, men jag är inte säker på att hon förstod... Hon somnade i vilket fall nästan omedelbart efter att vi hade lagt henne i hennes säng. Det hade ju ändå varit en väldigt lång dag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen vilken söt bäbis!! Julia e gullig hon med.... LOL! ;P kul o läsa om dina äventyr här på din blogg mackan! verkar mysigt att du gått o blivit pappa! träffade mamman till barnet i september, det va kul. =D kolla in min blogg oxo om du vill, inte så mkt inlägg men lite grann.(rebeckahager.wordpress.com jag lyckades inte klura ut hur man satte hit linken..he he!) jag har precis satt upp julgardinerna o pluggar på en tent inför fredan nu om sorgearbete! spännande... må så gott o god jul! rebz