tisdag 14 oktober 2008

1,4 mil i mina skor.

Yo. Idag har jag gått långt. Klockan 15 gav jag mig av för att, tillsammans med Julia, gå till Djurmagasinet och köpa kattsand. Jag kom hem igen kl. 20.45... Det här hände under vandringen:

Tänkte att Julia skulle få sova i vagnen när jag promenerade lite hurtigt till djuraffären. På vägen slank jag in på Ekohallen (då hade Julia redan somnat) och kollade den nya märkesklädesoutlet-affären Henom. Den var väl ok. Bara det att alla kläder kostade drygt 2000 spänn från början så när de väl hade dragit av 60 % av priset var de ganska dyra ändå. Men utan barnvagn, svett och lite mer pengar på fickan kanske det kan vara något. Sen gick vi vidare på vår färd. Ringde några samtal under tiden men det blåste enormt mycket vilket gjorde att det var ganska svårt att göra sig förstådd. Gick förbi A6, kom till sjukhusområdet och träffade på fröken Evermyhr, den äldre. Snackade lite med henne, hon hade sett Bella på gospeldagen i Habo för några veckor sedan. När vi träffade henne hade klockan redan slagit 16 och Julia började vakna så smått. Vi fortsatte att gå i det fina vädret och kom så småningom till målet. När vi kom ut därifrån hade klockan redan slagit 17 och det var dags för lillan att äta. Eftersom jag inte hade med någon mat till henne fick vi gå till närliggande Ica Maxi och handla lite. Jag köpte tre burkar mat inne i affären och sen gick vi till korvmojen i entren och köpte en korv med vatten till mig och bad dem värma på barnmatsburken. Till en början var Julia definitivt mer intresserad av korven än sin mat, men när hon väl fick smak på det gick det bra. Väl där passade Julia på att göra nr. 2 så vi bytte även en blöja på golvet på en toalett. Glammigt värre.

Sen fortsatte färden in mot staden eftersom jag skulle gå och hämta ut två fribiljetter till teatern i morgon kväll. Små äktenskapliga brott heter en pjäs som går just nu. Den har fått väldigt bra recensioner och när vi fick chansen att gå gratis tog vi den. Johanna har lovat att ställa upp som barnvakt! När jag hade hämtat dem var klockan närmare 18.30 och eftersom jag ändå var nära Axel ringde jag och kollade om han var hemma, han hade lånat några skivor med musikprogram av mig som jag var lite sugen på att få tillbaka. Han var hemma och satt och kollade på existens tillsammans med Pauline och eftersom de var på väg bort mot rosenlund så slog vi följe på vägen. Pauline har precis fått en ny lägenhet där och när jag ändå var i faggorna hängde jag och lillan med in en sväng. Nu var klockan 20.00 och Julia började bli gaaanska trött... Pauline bjöd på kladdkaka, banan och smycken så Julia hade väldigt roligt ända tills hon slog huvudet lite illa i en kant på ett bord och blev ledsen.

Vid 20.30 tackade vi för oss och tog oss mot bussen. Tog röda linjen hem, fick lite välling och somnade. Ja, Julia alltså. Själv är jag vaken och ska ta en dusch strax... När vi kom hem så jag direkt att Molle hade varit på en av påsarna med nybakta bullar som Bella hade bakat tidigare idag innan hon stack till jobbet. Skitkatt. Han hade nafsat på 4 bullar så att ingen av dem gick att äta men ändå hade han inte fått i sig lika mycket som om han bara hade ätit en hel. Skitarns skrälle. Jaja. Jag hoppas att Bella inte blir för besviken på honom och mig. Det var ju delvis mitt fel eftersom jag inte hade stoppat undan alla påsarna i skafferiet eller något, men jag tänkte inte på det innan jag gick.

Jahapp. Nu måste jag duscha innan Bella kommer hem och sen ska vi sova så att vi är utvilade och pigga imorgon. Inatt blev det inte så jättemycket sömn för min del. Tror att jag fick tre sammanhängande timmar men annars var Julia ganska så orolig. Och trots att hon sov så oroligt skulle hon ändå upp innan 7... Man tycker ju att hon skulle vilja ta lite sovmorgon ibland, men inte det minsann...

Inga kommentarer: