torsdag 23 oktober 2008

Jodå.

Kände väl att mitt senaste inlägg inte riktigt var schysst mot er, mina trogna läsare. Jag har ju förstått att denna blogg har blivit ett viktigt inslag i era liv. Något av ett nav, en grundsten & en oas där ni kan finna inspiration för att leva era liv lite bättre, lite schysstare och lite mer innehållsrika. Så därför ska jag berätta lite mer om min spännande & innehållsrika höstdag i Styrstad.

Dagen började vi 7. Eller tja. Julia krånglade ganska mycket på morgonkvisten så från 6 tog jag och la henne bredvid mig i min säng så att jag lättare kunde hålla koll om hon tappade nappen eller så. Men vid 7 var hon klarvaken så då fick hon springa omkring lite i rummet vi sover i, medan jag själv fick ligga och morna mig lite. Och ja... Morgonen fortsatte väl nästan som vanligt. Vi gick in en stund till mor och far som hade lite frukostfika på sängen och fick banan och vatten. Sen käkade vi frukost, lekte lite inne och gick ut en sväng innan lunch. När lillan käkat sin lunch fick hon gå en promenad med sina farföräldrar och slocknade innan de kommit in i byn. Så hon sov mellan 13.05 och 15.25 ungefär. Skönt! Både för henne och för mig.

Jaja. Sen vid 18 dök bror Andreas, hans yngste son Martin och deras hund Valle in helt oanmälda, de skulle ju inte komma förrän imorrn. Så vid lite muffins och te-fika blossade en het debatt angående könsroller och dylikt upp. Vi enades nog om att man alltid måste börja med sig själv. Lätt att klaga på andras tillkortakommanden medan man själv gör väldigt många fel. Eller ja, det var i alla fall min slutsats av det hela. Sen la vi småttingarna och kollade på Lasse Kronérs spexiga tv-program. Vad är det nu det heter? Diggiloo? Dobbido? Doappappa-dundundun-dundun? Det var trevligt. Sen gjorde herrarna i sällskapet kvällsmat och så fortsatte samtalet om allt mellan finanskriser och konstkännare som bara är bluff.

Nu ska vi sova så att vi småbarnsföräldrar får lite sömn. Har en längtande hund som stryker kring mig lite då och då. Han har det inte lätt nu när matte är i Tyskland...

Hejhej.

Ps. Såg Ola Salo i Jesusskägg på TV. Ds.

Inga kommentarer: