söndag 19 oktober 2008

Söndag = grilldag.

Hohojaja. Idag har vi grillat både korv och bananer med choklad i aluminiumfolie. På två olika ställen. Först vid Sjogarp utanför Habo med fantastisk utsikt över Vättern och dess omgivningar och sedan i Jönköpings stadspark med nästan lika vacker utsikt. Fast ärligt talat var det trevligare väder på det sistnämnda stället. I Sjogarp blåste det fruktansvärt mycket så det gick nästan inte att vara social med folket som var där.

Och då undrar ni såklart varför vi har varit så hurtiga idag? Jo. Vi kom ju iväg till Habo och Bellas jobb. Inte riktigt så tidigt som vi önskade, men ändå i god tid. Och efter mässan och kyrkkaffet bjöd kyrkan till korvgrillning vid en lekplats i just Sjogarp. Då hängde vi på eftersom det ändå var på vägen hem. Sen fortsatte vi mot Jkpg och svängde av till Netto för att handla bananer och choklade och sedan for vi till stadsparken där vi skulle träffa några av Bellas gamla familjelivkompisar. Mammor och deras barn och män som Bella har fått kontakten med på nätet alltså. Vi blev visserligen bara tre familjer idag, men det var ganska skönt att få umgås i lite lugnt tempo istället för det något stressiga och stissiga tempo det lätt kan bli om det samlas för många barn på samma ställe.

Julia gillade att få röra sig fritt och obekymrat och brydde sig inte alls speciellt mycket om att hon gång på gång gick utom synhåll för sina föräldrar som genast fick springa efter. Jojo.

Och nu på kvällen har jag suttit och skrivit CV och personligt brev till ett jobb jag ska söka. Får se om de svarar. Jag är egentligen inte kvalificerad rent akademiskt, men jag känner mig kvalificerad rent erfarenhetsmässigt så om det finns någon rättvisa i världen kanske jag har en chans. Jag hoppas det i alla fall.

Nej, nu ska jag inte sitta här längre. Vi ses en annan dag. Imorrn typ. Hej!

Inga kommentarer: