torsdag 2 oktober 2008

TOOORSDAG.

När min syster var liten och skulle lära sig att säga Andreas så sa hon allt som oftast Andjeas. För att hon skulle förstå hur det egentligen skulle låta så förtydligade min mor det hela genom att säga Andrrreas. Så det var det min syster sa efter det: Andrrreas. Men hon har kommit över det nu.

Såja, en liten anekdot för att fånga ert intresse såhär på torsdagskvällen. Är väl lite besviken över att inte få chansen att skriva "läsarstorm" eller dylikt när jag nu missade att skriva igår. Nyss nämnda Andrrreas pikade lite i bakgrunden om mitt missade inlägg i fredags när jag pratade med mor på hennes födelsedag i måndags, men annars är det ganska lugnt. Ni får väl protestera lite. Det är ju sånt man ska göra. Skriva hatbrev och hånfulla meddelanden till bloggare. Det har jag läst om i tidningen.

Men, men. Dagen i dag har varit en fin höstdag. Bella, jag och Julia var på besök på en förskola i närheten vid kl. 10. Vi står i kö där och tänkte att det kunde vara roligt att se hur det såg ut. Sen, efter en rundvandring där, gick vi på promenad till Willys och handlade lite. Trodde vi i alla fall. Det slutade med att jag fick gå hem efter bilen så att vi kunde få med allt hem. Bella, som ledde själva handlandet, hade fått för sig att vi hade bilen med oss, så därför höll hon inte igen på inköpen. Men vad ska man göra. Vi har i alla fall månadshandlat nu!

Sen gick vi hem och lagade sparris-soppa och plättar. Efter maten var vi helt slut och slappade en stund framför tv:n och kollade på plus och gamla hemma-videofilmer från i våras. Sen kom David på besök för att lägga upp en budget för den eventuella Kittelfjällresan. Bella var så slut så hon (och Julia) gick och la sig. Tyvärr somnade bara Bella och inte Julia. Julia bajsade istället så jag fick byta en blöja och sen lägga henne igen, men det tog väldigt lång tid för henne att somna. Hon ville hellre snacka och busa omkring i sin säng.

Vid 16 kom Filip som skulle testa att ha sånglektion för Bella. Själv tog jag det lite lugnt i soffan och njöt av att Julia sov och att ha lite tid för sig själv.

Sen vaknade lillan, fick mat och saker och ting flöt på som vanligt, fast mysigare och trevligare eftersom hela familjen var hemma tillsammans, fram till 20 då hon fick lägga sig. Då dukade vi vuxna fram tacos och njöt framför Idol & Doobidoo. Tacosen & sällskapet var bäst. Idol-Lars eller vad han nu heter var sämst. Han passar inte riktigt in i det däringa sammanhanget och jag tror att hans styrka ligger i att skriva låtar, inte att framföra dem. Eller... Jag vet inte. Han är nog bra, på sitt sätt. Men det man kan säga är väl att det inte är någon som har gjort något stort intryck hittills. I Idol alltså.

Nu kollar vi på Fringe, ganska spännande. Men kanske inte så uppbyggligt. Det är däremot Väder, vind & livets allvar en bok av Martin Lönnebo och Tomas Sjödin. Den är go. En sådan där bok som man måste läsa långsamt för annars så missar man poängen. Att stanna upp och se de små sakerna i livet. Och att de är stora.

Nu är det godnatt. Ses imorrn.

Inga kommentarer: