lördag 11 oktober 2008

Lördag i prästgården.

Hohojaja. Det händer mycket när man i Norrköping. Började dagen vid 7.15 då Julia väckte mig, glad som en lärka. Hon fick fixa runt lite i vårt rum innan jag gick upp och fixade med lite frukost och sånt. Kl. 10 skulle jag möta upp med några gamla kompisar för att dra iväg till okänd ort och köra soft-airgunkrig. Mamma och pappa hade lovat att de kunde ta hand om Julia i några timmar så glad i hågen drog jag iväg och lämnade lillan i trygga händer. Sen träffade jag Sebbe, Klasa, Simon, Nicko, Felix & Jöken (inte vår Jök utan Jöken Spetz) vi renströmmen och då bestämde vi att vi skulle åka ut på händelö till något övergiven gård som Klasa kände till. Sagt och gjort. Vi kom dit, vi drog på oss våra skidglasögon, laddade pistolerna och körde hårt. Väldigt roligt!

Jag kan väl upplysa er som inte känner till historien bakom dessa krig att det här var något vi började med när vi gick i högstadiet och fick be våra äldre syskon, eller i mitt fall, min äldre kusin om de inte kunde köpa ut pistolerna åt oss eftersom det var 15-årsgräns på dem. Sen träffades vi regelbundet under några år för att utkämpa kamper om äran och berömmelsen. Så man kan väl säga att det här var något av en reunion. Återträff alltså. Men fortfarande lika kul.

Vid lunch grillade vi korv och sen krigade vi lite till innan vi drog oss hemåt. Då åkte jag till granlund eftersom mor & far skulle vara barnvakt åt tvillingarna eftersom den äldre skaran av familjen Gustavsson skulle på bröllop. Julia hade självklart också fått följa med sina farföräldrar och när jag kom dit satt de och käkade falukorv med potatis. Inget att klaga på alltså.

Sen var vi där en stund innan jag och Julia drog oss hemåt styrstad igen. Klasa skulle komma på besök en sväng och då kändes det lugnare att vara där. Vid 19 kom han och då var jag mitt uppe i att lägga lillan så han fick underhålla sig med en IKEA-familytidning från -98 som han hittade någonstans. Passade honom bra, reklam och sånt liksom. Sen när Julia hade somnat gjorde vi lite nyponsoppa och mackor och satte oss i köket och snackade en stund. Efter det kollade vi lite stjärnor på is. Jag får väl erkänna att det inte var så lökigt som jag trodde att det skulle vara, lite roligt var det, men nog känns Let's Dance hetare. Det tycker jag i alla fall. Det är något med skridskor som känns relativt ohett.

Så. Nu ska jag snart sova. Får lägga upp bilder från kriget en annan dag. Eller kanske en filmsnutt, Klasa hade med sig sin fina nya kamera. Julia hoppade (nåja) även studsmatta för första gången idag. Det var väldigt roligt att springa omkring och slänga sig på den. Men i brist på en studsmatta hemma så tror jag nog att Bellas och min säng går lika bra. Ska förresten ringa henne nu. Bella alltså. Hejdå.

Inga kommentarer: