måndag 6 oktober 2008

Sandlådan är bra.

Jag gillar inte riktigt att besiktiga bilar. Gjorde det idag och fick tyvärr underkänt på utsläppen. Det är ju bra att de kollar så att bilen är schysst mot miljön, men man blir ju lite sur att det just ska vara vår bil som ska ha det problemet. Men, men. Ringde pappa och vi ska träffas för att se vad man kan göra åt saken.

Annars har det varit en låtsas-söndag idag. Bella var ju ledig så vi har kunnat ta det riktigt lugnt. Var en sväng till småbarnssången på förmiddagen. Sen åkte jag till bilbesiktningen och Bella och Julia gick hem. Sen möttes vi hemma och käkade mat. Efter maten somnade i princip hela familjen Josephson (även katterna). Alla utom jag som fick ta tag i en rejäl hög med disk. När jag var klar med det så började familjen vakna så smått. Då tog vi oss lite eftermiddagsfika med kanelbulle och té.

Efter det gick jag och Julia ut till sandlådan medan Bella lagade lite mat. Fiskgratäng med quinoa (eller hur det nu stavas) blev det. Hon hann även med att laga en rejäl laddning med köttfärsås så nu finns det matportioner så att det räcker för en vecka framåt.
Sen när vi kom in igen och satt och åt så började Julia säga "bompa-bompa" och blev väldigt ivrig att komma ned från stolen. Vi fick henne att stanna kvar och äta upp, men det är lite roligt att en flicka på 1 år känner när klockan är 18 och bolibompa börjar. Det verkar vara någon sorts biologisk klocka som är inställd på att hålla koll på när barnprogrammen börjar. Jag och Bella funderade lite på när den biologiska klockan börjar handla om att vilja ha barn istället för att vilja se på tv...

Håller just nu på att föra över bilder och sånt från Bellas gamla mobil till datorn. Hon gick in på telenoraffären häromdagen och fick en ny. Det var något erbjudande som hon hade fått för länge sen, så nu slog hon slag i saken och fick lägre månadskostnad och en ny, förhoppningsvis, fungerande telefon. Har även fixat så att jag kan blogga från mobilen. Hett! Kortet ovan har jag skickat direkt från mobben, så det verkar fungera bra.

Nu ska jag käka choklad (Tack Monica för födelsedagspresenten!).



Inga kommentarer: