onsdag 22 oktober 2008

Styrstad.



Nu är jag i styrstad igen! Det var inte så länge sen sist men det var länge sen jag var här så snart efter att jag varit här en gång förrut. Är ni med? Julia har i alla fall somnat nu och jag får lite tid för att slappa. Det har varit en späckad dag. Upp vid 7 för att säga hejdå till Bella som skulle till jobbet. Sen käkade vi lite frukost och direkt efter det så satte vi igång med att dammsuga lägenheten. Vid 9.30 var vi klara med det. Sen skulle det bara packas lite, men mitt i allt så ringer brossan (den yngre) och frågar vad jag brukar ta betalt för en begravnings-sjungning. Jag svarade helt sanningsenligt, 10.000 spänn. Svart. Nejdå. Sen började vi snacka en massa om framtiden och om vad jag skulle ägna mig åt resten av livet. Andreas tyckte att jag skulle plugga vad som helst, utom till musiklärare. I alla fall om jag vill behålla någon sorts kärlek till musiken. Jag håller kanske med. Jaja. Vi la på och jag forsatte med att försöka få iväg mig och Julia så att vi skulle hinna till kl. 13.00 till bilreparatören.


Klockan 13.00 rullade vi in på parkeringen utanför Gladhs däck & bilservice i Norrköping. Tajmat och klart. Julia sov hela vägen i bilen och det hela var väldigt fridfullt förutom att regeringen har blivit skogstokig och reparerar vägarna till höger och vänster. Hur ska man kunna av njuta av motorvägen när man måste ligga bakom en polsk lastbil i en trång fålla flera km? Annars for tankarna runt kring jobb, utbildning, pastorsskap, författarskap och allt möjligt annat. Lyssnade lite på Jens Lekman och kände mig lite orolig för att det var den här veckan som den skivan skulle tillbaka till bibblan...

Sen vi kom till Norrköping har vi i alla fall träffat far(-far), käkat mat. Tagit en promenad ute på tomten och tagit en livsnjutarstund i solen på en sten och käkat satsumas. Sagt hejdå till far(-far) som åkte för att hämta (far-)mor så att de kunde åka till kyrkan och leda barnkör och sedan åka vidare till födelsedagsuppvaktning. Käkat lite till, kollat på tecknade Karlsson på taket och bolibompa. Duschat, ja Julia fick duscha idag och druckit välling och somnat. Nu ska jag käka några mackor och, om det finns, lite yoghurt till. Sen ska jag sätta mig i soffa och antingen A) Tjolla på TV:n eller B) Läsa i en bok. Jag hoppas på det sista men jag vet att min karaktär är något svag och att jag ofta har svårt att låta TV:n vara. Det får kanske bli en kombination. Har inte så mycket kvar av boken så det faller sig kanske naturligt att det blir lite av båda.

Nu pratar jag med Bella. Puss på dig. Hejhej.

ps. Tack för kommentarerna. Det är kul att märka att det är någon som läser denna rafflande dagbok... ds.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Julia ser ut att ha det bra hos farmor och farfar, alldeles rosig om kinderna...min lilla gostjej. Puss på er!

Anonym sa...

Kom på en sak när jag satt och läste din blogg. Du måste vara en av väldigt få bloggare som inte stavar fel och särskriver hela tiden. I och för sig läser jag väl knappt någon annans blogg, men det har väl hänt att man någon gång har dykt in på Blondin-Bellas blogg och allt vad de nu heter och tjuvkikat lite. Kanske inte ska jämföra dig med dom, men ändå. Well, fortsätt så!
By the way så hatar jag sär skrivningar mer än felstavningarr! Förlåt, var tvungen...

Anonym sa...

Hälsa Mie och Gunnar! Det är inte så ofta jag får chansen att hälsa till dom numera. Ciao!

Anonym sa...

Han har en egen korrekturläsare här hemma...;-)

En faders dagbok sa...

Ehh... Jag skulle nog inte vilja ge Bella hela äran för mitt klannderfria stavande. Pia Lindström lade en god grund för min läs- och skrivförståelse redan på låg stadiet. Dessutom heter det faktiskt "korektur läsare".

En faders dagbok sa...

Ville bara påpeka att jag faktiskt skrev fel med vilje i ovanstående inlägg... Bara så att ni vet.