tisdag 21 oktober 2008

Tvättdag.


Idag har Julia och jag tvättat kläder. Läste någonstans att en pappa trodde att barn idag inte fick hjälpa till tillräckligt mycket hemma och då inte fick möjlighet att göra bra saker som de kunde bli uppmuntrade för. Så därför gjorde barnen en massa otyg istället för då fick de i alla fall uppmärksamhet när föräldrarna skällde på dem. Så Julia fick hjälpa till med att plocka med smutstvätten. In i tvättmaskinen och ut igen. In i torktumlarn och upp på klädsträck. Eller ja. Hon räckte kläderna åt mig så att jag kunde hänga upp dem, men hon hjälpte faktiskt till, på riktigt. Och så var det ju roligt att springa i gången till tvättstugan.
Annars har vi varit och handlat, lekt på lekplatsen, kollat på bompabompa och en hel del andra saker. Hon är en riktig hejare på att säga några nya ord. Till exempel heter tårna "TÅAA" och gunga "GUNGG". Väldigt roligt att märka att det blir fler och fler ord i hennes lilla vokabulär.
Imorrn åker jag och lillan till Norrköping och sen hoppas vi att Bella kommer efter på torsdag kväll. Sen ska vi ha en långhelg på de östgötska vidderna. Om du är släkt, vän eller bara lite ensam kan du höra av dig om du vill ha besök. Vi kommer gärna (Bella tycker att jag ska skriva jättehjärna, men det gör jag inte)!
Jahapp. Nu ska vi umgås en stund här. En kvällsmacka kanske. Hejhej.

Inga kommentarer: