fredag 24 oktober 2008

Glad bilservice.

Vi hämtade bilen från verkstaden idag och det hade visst gått bra att fixa utsläppsvärdena. Tydligen var det lambda-sonden (vad nu det är...) som var paj och eftersom den var bytt för mindre än ett år sedan så gick lagningen på garantin, så vi behövde bara bekosta lite fix med bromsbeläggen. Skönt!

Hämtade också Bella som kom med tåget vid 15 och Julia verkar vara väldigt glad och nöjd över att ha samlat hela sin familj igen. Pussar och kramar och glatt humör i överflöd. När hon är så nöjd finns det inte så mycket att klaga på.

Nu har vi (mor, far, Andreas, Bella & jag) precis käkat fruktsallad och lite chips och kollat på både Robins talkshow och lite av Hey Baberiba. Jag smet iväg nu när ekonominyheterna kom. Tråkigt så det förslår. Att pengar ska vara så viktiga och att det ska finnas så mycket fartblindhet och oförsiktighet bland dem som har störst ansvar känns väldigt tråkigt. Hoppas att många får upp ögonen för att pengar förmodligen är bland det sämsta man kan bygga sin trygghet på. Man vet aldrig när de försvinner. Vad är det man brukar säga? Pengar är en bra tjänare, men en dålig herre. Det är nog kloka ord, och man kan nog fundera över innebörden i det både en och två gånger.

Har man mat på bordet (eller i kylen...) och kläder på kroppen så har man ju allt man behöver. Vänskap kan man ju inte köpa för pengar och platt-tv-apparater blir man ju inte lycklig av i längden. Tror jag inte i alla fall. Har inte riktigt haft råd att testa om det stämmer... Jag kanske har fel.

Nu ska jag vara social. Godnatt.

Inga kommentarer: