torsdag 30 oktober 2008

Vad är det för dag idag...

Precis! Som ni kanske misstänkte så är det inte en vanlig dag idag. Nej. Det är Bellas namnsdag. Isabellas, för att vara mer specifik, men eftersom Bella stavar sitt namn Isabel (vilket är liiite häftigare) så har hon inte någon riktigt exakt namnsdag själv och får därför åka snålskjuts på Isabella. Något jag inte hade en tanke på förrän Bella lite subtilt påminde mig om det i förmiddags genom att sjunga ovan citerade sång. Som namnsdagspresent önskade hon sig att få gå och träna och att jag skulle fixa lite fin middag när Julia hade somnat. Helt ok enligt mig. Och när Bella tränade passade även jag och Julia på att slinka in i en affär och köpa Sex & The City-filmen för att kompensera för vår dåliga koll på almanackan.

Sen blev det stekt lax med potatismos och lite andra goa grejer till middag nu på kvällen. Smakade alldeles förträffligt faktiskt. För att, so to speak, sätta pricken över i:et så tar sig nu Bella också ett varmt bad. Hade tänkt köpa en badbomb till henne, men hittade inte nån så det blev film istället.

Just det. Vi var ju på förskolan idag också. Sanna förskola, väldigt mysigt. Eftersom kommunen är så sega med att erbjuda några bra platser har vi ju tagit saken i egna händer och sökt på andra ställen, så den här förskolan drivs av Svenska Kyrkan och ligger i en gammal kyrka mitt i ett villaområde bara några kvarter från Vättern. Stora, luftiga lokaler med många olika rum och trevliga lärare. Egenlagad mat och egen lekplats med gungor och rutschkanor. 20 barn och ca 8 anställda. Kändes faktiskt väldigt bra och om inget kommer i vägen så tänker vi att Julia får gå där!

Ok. Nu ska jag slösurfa. Hörde precis vännerna i The Social Services på p3. Kolla gärna in dem på www.myspace.com/thesocialservices. Hejdå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello! Jag jobbar i grannhuset, och det verkar vara ett bra dagis..
(har inte hört några barn skrika..)
// Johanna