onsdag 8 oktober 2008

Jodå.

Imorrn drar jag till östergötland. Fick ett samtal från min syster om att jag gärna fick komma dit och hänga lite i morgon eftersom det nog skulle vara ganska fullt i fädernesskapets hus. Min ena bror skulle visst lämna sina barn där under dagen och jag antar att min mor tyckte att det blev lite mycket med alla barn & barnbarn på en och samma gång...;) Men det känns helt ok. Min syster och hennes familj bor ju i sitt stora hus i granlund, vårt sommarställe, och jag trivs väldigt bra där. Får visst vara lite barnvakt åt Axel en stund också eftersom syrran var tvungen att åka till dagiset några timmar på eftermiddagen. Det ska bli mysigt!

Ikväll har jag och Bella lyckats med att spela in sång till den näst sista låten på skivan. Eller ja, egentligen är det väl den första låten på skivan: Cold/warm. Men nu är det bara en låt kvar och det känns väääldigt skönt. Får väl se om vi hinner med det i början av nästa vecka kanske. Har också snackat lite mer med killen som ska klippa videon och det känns väldigt bra. Han har många idéer som stämmer väldigt väl med mina/våra (som vi pratat om i bandet alltså). Börjar också kännas lite konstigt att inte ha spelat med bandet på så lång tid (7 veckor på lördag), tomt och sorgligt liksom. Tänker tillbaka lite på förra hösten då vi var med i den däringa tävlingen uppe i stockholm. Det var så grymt roligt! Hoppas att responsen på den här nya skivan kan bli lika peppande.


Julia börjar bli en riktig fena på att säga hejdå nu, med h och allting i början. Det är fortfarande väldigt spännande med bussar, lastbilar och tåg och musik, framförallt klappa händerna när du... gör att hela hon svänger. Hon har också lärt sig att stampa med fötterna & att slå på sina knän (nästan i alla fall) när hon är riktigt glad. Hon ska också hjälpa till väldigt mycket. När jag skulle sortera tvätt idag lyfte hon upp en strumpa i taget från tvättkorgen och gav till mig. Hon ska även lägga upp mat med sin sked på min sked när jag matar henne. Tacktack.

Nu ska jag nog gå och väcka Bella. Verkar som att hon har däckat framför "Vem vet mest" i soffan...

Inga kommentarer: