onsdag 15 oktober 2008

Trött och slö.

Idag har jag inte gått så långt. Åkte bil till Habo i morse då jag skjutsade Bella till jobbet så att hon inte skulle behöva gå upp så tidigt när hon, som vanligt, kom hem så sent i går kväll. Det är ganska långt. Sen åkte jag och Julia och handlade redan vid 9.30. Det var väldigt skönt! Alla varor var fina och färska och jag kunde inte hitta ett enda brunt eller skrynkligt blad på salladen jag köpte. Har nog aldrig hänt förut.

Sen for jag och lillan hem och packade in all mat. Slappade lite och helt plötsligt var klockan 12.30 och det var hög tid för mat. Sen somnade Julia vid 13 och jag passade på att läsa tidningen och slappa en stund. En ganska lång stund... Så när Julia vaknade någon gång vi 14.30 så hade jag inte fått mycket gjort och fick sätta fart för att få lite fint i lägenheten innan Johanna skulle komma och vara barnvakt till lillan. Bella och jag skulle ju som sagt på teater lite senare. Så Julia fick kolla lite på teletubbies en stund och så passade jag på att rengöra kattlådan, dammsuga och bädda. Vi gjorde lite andra roliga grejer också, men jag orkar inte skriva allt nu. Sen for vi till stationen och hämtade Bella vid tåget och på vägen plockade vi upp Johanna. Väl hemma lagade jag mat medan Johanna och Bella badade lillan. Blodpudding, rivna morötter och lingonsylt är faktiskt helt ok. När Johanna och Julia kände sig lugna med varandra smög jag och B ut till bilen och for mot staden och teatern. Små äktenskapliga brott hette pjäsen och den var riktigt bra. Orkar inte förklara handlingen nu, men sök på internet eller något om du vill veta mer. Tror att den är ganska känd. Skönt att vara på teater faktiskt, känns gott i kulturhjärtat. Dessutom slipper man reklamavbrott och häftiga men jobbiga snabba klipp i scener.

Sen kom vi hem vid 9 och då dök också Micke upp så vi bjussade på lite kvällsmacka och nyponsoppa med glass. Och Bellas bullar såklart. Det var trevligt!

Och nu är det dags för att sova igen. Dagarna går fort och jag njuter av min "ledighet" samtidigt som jag känner ett visst behov av att göra något helt själv snart. Utan att vara med Julia alltså. Men det är i vilket fall mycket bättre att vara föräldraledig när man har mycket att göra än när det är stiltje och man bara väntar på att timmarna ska gå.

Just det, i morrn ska vi gå och besöka en dagmamma vi har fått erbjudande om att ha Julia hos i vår. Ska bli spännande att se hur det är där samtidigt som det känns konstigt att planera att lämna bort lillan till någon annan under dagtid... Hon är oss ju så kär.

Inga kommentarer: