tisdag 28 oktober 2008

Prinsessan på ärten.

Julia gillar verkligen ärtor. Och fiskbullar. Tror inte att det är mina gener som återspeglas i just de egenheterna. Jag har lärt mig att inte tycka att ärtor är konstiga i vuxen (nåja...) ålder och fiskbullar går bra att äta med mycket flingsalt, svartpeppar och potatis till. Tycker att smaken är OK, men konsistensen och det något absurda i att äta fisk i bullform stör mig lite. Men vad gör man inte för att bli mätt, man kan ju inte äta falukorv och potatismos varje dag.

Har fått ett brev från ett gymnasium där jag sökt jobb som musiklärare till våren och de tackar så mycket för min ansökan och meddelar att det är 5 andra som har sökt jobbet och att de ska kalla de som de tycker är intressanta till intervju. Får se vad som händer, känns ju i alla fall väldigt hövligt av dem att skicka ett brev till mig.

Idag cyklade hela familjen till EKO-hallen på förmiddagen. Tack till far som fixat en bra hoj till mig. Har ju varit något cykel-lös sedan min senaste tappade styret i en nedförsbacke. Kan tillägga att det gick bra. Ingen olycka alls, det kändes mest lite snopet att helt plötsligt sitta med styret i händerna helt separerat från resten av cykeln. Men det var i alla fall trevligt att cykla tillsammans. Köpte lite smått och gott. Skrivarpapper, julskum och en overall till Julia.

Sen åkte vi hem och efter det sov Julia och Bella drog till jobbet. Julia sov länge, ända till strax efter 15. Då lekte vi lite och sen tog vi en promenad (?) i området innan vi gick in och åt mat. Anledningen till att det blev mer av en promenad än lekstund var att Julia snackade om att gunga så mycket så då tänkte jag att vi inte behövde ta med spade och hink och sånt. Men sen när vi väl var vi gungorna var det inte så intressant så värst länge så då gick vi mest omkring och tittade på saker en stund. Sen tyckte Julia att det var bra och började spatsera hemåt...

Jahapp. Nu ska jag fixa lite fint i lägenheten innan Bella kommer hem. Tömma kattlådan och sånt så att det bara är att gå och sova så att vi orkar upp i morgon bitti. Igår somnade vi i soffan, jag sittandes och hon liggandes när vi skulle ha lite höstmys. Men när hon bara skulle vila ögonen lite så passade jag på att lägga boken åt sidan och luta mig bakåt (ganska obekvämt) och helt plötsligt var det natt och vi hade sovit i några timmar. Så kan det gå. Hösten är här.

/ Macke the Thunder

ps. Vi har fått en förskoleplats på en förskola på Vättersnäs från och med i Januari. Ska dit på torsdag och kolla om det är ett bra ställe. Annars får det va. ds.

Inga kommentarer: