onsdag 29 oktober 2008

Upp och ned.

I morse försov sig Bella lite så jag fick vara så snäll och ställa upp som chaufför så att hon skulle kunna komma till jobbet, men det gjorde inte så mycket. När jag hade släppt av henne i Habo passade jag på att köra omkring på lite mysiga vägar på landsbygden och helt plötsligt befann jag mig nära Axel (och Sofias) hus i Kortebo. Så jag ringde snabbt som sjuttsingen till honom och kollade om han var hemma. Det var han och jag var välkommen (sa han i alla fall). Väl där framskred förmiddagen ackompanjerad av Shirley Bassey på LP och diverse fynd och roliga saker på internet. Vi avslutade vår gemenskap med en god middag bestående av fiskpinnar och ris. Jag hann även med att måla ett mästerverk med kolpenna. Så det så.

Sen hämtade jag Bella, som slutade lite tidigare, och for hemåt. Anna och Robert skulle svänga förbi en sväng vid 15 eftersom de var i Småland på besök. Det var väldigt roligt att träffa dem igen, var väldigt länge sen. Julia höll låda så gott som hela tiden. Hon var väl tvungen att köra hårt så att det inte skulle märkas att hon var supertrött. Hon sov inte mer än 50 minuter efter lunch...

Och nu ikväll har jag och Bella kollat på ett gammalt (?) videoband från i våras. Lite blandat material med allt i från musikvideo med Sparrow till mys med katter och bäbis hemma på duvgatan. Man märker hur fort den lilla utvecklas och växer när man ser henne på film från bara några månader sen.

Jaha. Nu ska vi dricka te här hemma. Det är både gott och nyttigt. Precis som godis. Hejdå.

Inga kommentarer: