måndag 22 september 2008

21:a dagen.

Idag har varit en bra dag. Har varit på småbarnssång, lunchat och hängt med Olof (och även, lite senare, Tina) och efter det köpt skor till Julia. De var dock lite dyra (skorna alltså) så vi funderar på om vi inte borde leta efter några billigare. Men hon behöver lite mer rejäla, och framförallt, större skor nu till hösten så några måste vi ju skaffa henne. Olof & Tina skulle ut på turné med I'm from Barcelona på fredag så de höll på att fixa med de sista sakerna inför det. Träffade även på huvudmannen för bandet när han var på väg till Röda Korset för att köpa röda accesoarer till scenklädseln. Starstruck i Jkpg so to speak.

Sen åkte vi (jag och Julia) bussen hem och började laga mat så att det skulle vara klart tills Bella kom hem från jobbet. Hann inte riktigt klart, men hon behövde fixa lite grejer först så det blev lagom ändå. Till mat blev det potatis, falukorv & senapssås. Julia åt själv för första gången sedan det serverades potatismos och falukorv sist. Annars brukar hon bara sitta och peta i maten med sin sked, men nu var det som att det inte gick tillräckligt fort när bara jag matade henne, så hon hjälpt till lite.

Julia fick även testa på att spela trummor när vi strosade i musikaffärer. Först var hon lite försiktig men efter ett tag kom hon igång rejält. Hoppas att det intresset utvecklas så att vi (jag...) får en ursäkt för att skaffa ett trumset om några år!

Sen när vi hade ätit blev det diskning, lite plockande i lägenheten, välling, byte av blöja och påklädning av pyjamas och så vidare. Sen, någon gång vid 20.30 så känner man att man kan fixa med lite saker som man själv vill göra. Men då är man lite för trött så det blir inte så kul ändå. Och ändå är jag vaken lite för sent igen. Borde ju vara smartare att gå och lägga sig, men jag vill så gärna sitta vid mitt nya keyboard och försöka klinka ihop några fina bitar, men än så länge har jag mest känt mig innehållslös och oinspirerad. Tyvärr. Kanske borde önskat mig inspiration i födelsedagspresent istället. Var köper man det?

Om ni har lust kan ni kolla in mina bröders bloggar. Eller ja. Den ena är ingen blogg och den andra är väl inte så uppdaterad, men de har i alla fall (åtminstone) ett hem på nätet. Det är ju så man vet att man finns nu för tiden - syns jag så finns jag.

Mattias: http://www.poeter.se/eftertanke
Andreas: http://soonspring.blogspot.com
Marcus: http://enfadersdagbok.blogspot.com

En trilogi. En trio. Tre av fyra. Syrran, hur känns det här? Blir du inte lite sugen på att utmana vår familjs blogosfära smyg-patriarkat? Eller är det så att du inte hinner? Det är lugnt, du börjar ju jobba snart, då får du väl lite mer tid...;)

Nu ska jag borsta tänderna. Nattinatt (sov så gott och vakna torrt)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mackan hänger med stora lokal kändisar... ^^

Anonym sa...

sjukt snygg bild på din profil! vem har tagit den? /klasa