tisdag 2 september 2008

Actionhjältesärr och köttfärsås

Andra dagen som förälder på heltid (är man inte alltid det?) har varit en mer typisk föräldraledig dag. Trots det har jag säkert jobbat 2-3 timmar ändå. Det är lite segt när man inte har någon som kommer och tar över ens arbetsuppgifter så att man bara kan släppa allt, men jag har nu fått inse att jag mer eller mindre är tvungen att fasa ut snarare än klippa av...

Men, men. Det har ändå varit en väldigt bra dag. Bella for till jobbet vid 08.20 och kom hem vid 18.30 så det blev en riktig heldag för lillan och mig. Jag passade på att laga en stor gryta med köttfärsås (och spaghetti) så att vi har lite att käka av. Julia verkade tycka att det smakade helt Ok så det kändes väldigt skönt. Tre burkar i kylen och fyra i frysen borgar för mat ett par dagar framåt i alla fall, nästa steg är kanske att våga sig på någon mer avancerad maträtt?!

Julia har idag skaffat sig ett riktigt häftigt ärr precis över sitt vänstra öga, tevemöbler kan ha vassa kanter visade det sig. Men vad gör man inte för att spräcka könsroller och visa att det minsann inte bara är manliga hjältar, typ Bruce Willis & Jackie Chan (?), i svettiga actionrullar som klär i sånt. Julia fick genast mycket mer respekt på lekplatsen. Eller ja. Vi kom visst aldrig dit, men om vi hade kommit dit skulle hon säkert ha fått det. Lovis och Molle (katterna) verkade ta ett extra steg tillbaka i vilket fall.

Imorrn tar Bella tåget vid halv åtta, sen kommer hon hem någon gång vid fem och då ska jag dra iväg för att leda min första grupp-sånglektion på medborgarskolan. Får se hur det går, kan bli toppen om jag bara ser till att vara ordentligt förberedd. Det ska jag fixa med imorrn. Och baka bröd om jag hinner. Och gå till medborgarskolan och hämta nyckeln, enligt SMHI ska det visst vara 14 grader celsius (vart sitter det tecknet på tangentbordet egentligen?) och moln/sol. Låter som finfint väder att gå i. Borde också dra till a6 för att fixa plastfickor till gamla SparrowEp:s som skall skickas iväg. Och hämta brända skivor hos Axel. Lugnt och skönt...

Ok. godkväll.

Inga kommentarer: