onsdag 10 september 2008

Habo by day,

Orkar inte riktigt skriva en massa idag, även fast det har hänt mycket. Började dagen med att följa med Bella till hennes jobb i Habo. Fick vara med på morgonandakten och förmiddagsfikat. Sen när klockan närmade sig 10 skulle de ha personalträff så då gick jag och Julia på en lång promenad i och runt Habo. Gick nästan vilse men hittade tillbaka till kl. 11 då öppna förskolan började. Sen försökte vi vara med på babysången, men Julia tyckte att det var lite för tråkigt så vi lekte med lite andra, vuxnare saker så att hon inte skulle störa de andra småttingarna.


Gick förbi den här skylten och trodde först att det stod brf ångesten.

Det luktade jord i Habo och jag kände att jag nästan skulle kunna tänka mig att flytta dit enbart för den lukten. Den lukten i kombination med att det var lite fuktigt i luften gjorde att jag fick en massa flashbacks till mysiga höstar på landet för länge sedan. Kändes bra. Träffade också en fin liten häst vilket förstärkte landsortskänslan ytterligare. Efter promenaden och öppna förskolan gick vi och lunchade på ett fik i centrum (fortfarande i Habo...). Käkade lasagne och funderade på om det var några andra än föräldralediga och pensionärer som satt på fik en vardag i Habo.

Sen åkte jag och Julia tillbaka till stan och fixade lite ärenden. Ikväll har jag också haft sånggruppen för andra gången, vilket kändes bra. De flesta sjöng faktiskt riktigt bra! Det var kul att höra, samtidigt som det är lite tråkigt att så många av dem inte verkar förstå hur bra de sjunger och hela tiden rackar ned på sig själva. Men det ska det nog bli ändring på, hoppas jag. Svängde även förbi kollektivet på Kapellgatan och hämtade lite nybrända Sparrowskivor. Har bestämt mig för att de ska ligga på lådan innan kl. 18 i morgon.

Ok. Nu är det en liten macka i magen och sen sängen som gäller. I morgon ska jag nog gå och simma.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! KUL med en pappa som småbarnsbloggar :) HIt kommer jag tillbaka.