torsdag 4 september 2008

Ensamma hemma

Och så är Bella på väg till Finland. Hon är i Strängnäs just nu och ska väl försöka sova några timmar innan färjan avgår vid 07.00 imorgon bitti. Själv har jag kollat lite på Idol och ätit jordgubbskräm. Det är nog det lyxigaste som finns, inte Idol alltså, jordgubbskräm menar jag. Jag gillar ju inte fina viner och kaviar tycker jag nästan är godast om den heter Kalles, även om jag har lärt mig att uppskatta sånt finlir på senare år. Men om jag får välja vad jag tycker är godast och bäst i världen skulle jordgubbskräm med mjölk ligga väldigt bra till. Falukorv och potatismos (hemlagat såklart) är också en favorit. En lasagne som jag käkade på en restaurang på piren förra veckan var också fruktansvärt god. Det fräste fortfarande om den när jag fick den serverad. Kan väl säga att det inte var så mycket folk där just då så de kunde ge bra service, Julia fick till och med glass gratis, det var schysst!

Lägger också upp en gammal mobilvideo från förrförra veckan där Julia för första gången åker rutschkana själv. Det var en riktig succé, jag fick bära upp henne till toppen säkert 20 gånger i sträck, men sen såg hon något annat som var intressantare. Kommer förövrigt att få använda min mobil till att ta kort till bloggen de närmaste dagarna då Bella tog med sig den riktiga kameran på sin resa.

Jahapp. Vad ska vi hitta på nu när jag och Julia är ensamma då? Vet inte vad Julia har för planer, men mina går lite till att kanske dra till Jönköpings marknad på lördag morgon och eventuellt fortsätta därifrån till råslätts-dagen där Nils Landgren framträder med Bohuslän Big Band vid halv fyra på eftermiddagen. Det är inte varje dag man kan gå på sådana gratiskonserter på vackra (?) råslätt, eller ens i hela Jönköping heller för den delen. Imorgon kanske jag fikar med någon av mina daglediga vänner, pensionärerna. Eller kanske inte förresten.

Kom precis på att jag har kattlådan på rengöring så jag måste nog ta tag i att göra klart den nu så att jag kan gå och lägga mig. Om jag kommer i säng för sent blir jag så tjurig när Julia vill gå tidigt i morgon bitti. Så det är nog bäst att jag är lite klok ändå.

Puss till Bella och klatch (klätch?) till er andra.

Inga kommentarer: