söndag 21 september 2008

Lång dags färd mot natt.

Puh. Det har varit en lång dag idag, men en skön och fin sådan. Den började redan tidigt i morse med att Julia stämde upp i ett skrik så att hela familjen flög upp ur sängarna. Eftersom det var min speciella dag idag så fick jag lägga mig igen medan Bella tog hand om lillan och snart hade jag somnat om. Lite senare, närmare 7.30 vaknade jag av skönsång utanför sovrumsdörren och snart kommer mina två fina tjejer in med frukostbricka, paket & ljus. Till att äta fick jag fick oboy, två knäckemackor, en med leverpastej (ekologisk!) och en med skinka och en toast med honung. Plus två bitar Marabouchoklad. I present från far & mor fick jag ett brev innehållande en cd med musikaltalangerna från St: anna, tillika mina något avlägsna släktingar, och från Bella fick jag en sustainpedal. Till att börja med i alla fall. När jag hade öppnat det paketet började jag ana något och då gick bella och hämtade ett superstort paket med ett riktigt fint midi-keyboard i. Jag blev väldigt glad! Tack så mycket frugan, du är bäst!

Sen gjorde vi oss i ordning för att fara till kyrkan och efter det så åkte vi tillsammans med 50 andra församlingsmedlemmar på församlingsdag på Gransnäs utanför Aneby. Ewah & Stefan åkte med i vår bil och utgjorde ett förstklassigt resesällskap.

Och nu sitter jag här. Har lirat loss på mitt keyboard i några timmar och har väldigt kul. Tråkigt nog måste jag vara lite smart och gå och lägga mig strax. Bella åker hemifrån vid 7 och jag ska vara ensam med Julia hela dagen. Är man trött då är ingenting kul. Vi ska i alla fall på småbarnssång på förmiddagen. Sen vet jag inte vad som händer. Kanske bjuder jag hem någon på klaviatur-orgie. Jag förfogar nämligen över inte mindre än 3 synthar, 1 orgel, 1 piano & 1 (nytt) klaviatur som, kopplat till datorn, kan ljuda på oändligt många sätt. Nästan. Julia kan få vara med och spela på sina nya marackas också. Det svänger nog.

Nänä. Tack till alla som har ringt, sms:at eller facebookat. Speciellt roligt att prata med äldsta brorsan. Han blev sugen på att skaffa sig ett midi-keyboard, koppla in den på sin dator och återuppleva lite ljuva synth-ungdomsår. Det tycker jag låter som en bra idé! Go crazy.

Gonatt vänner.

Inga kommentarer: