onsdag 17 september 2008

Mittvoch (Mittwoch?).

Nu har Bella slocknat på soffan. Efter att vi, helt oansvarigt, lämnat en sovandes Julia själv i lägenheten för att kunna hjälpas åt med att bära upp all tvätt (som tvättats under dagen) till lägenheten tyckte hon att det var skönt att slumra lite. Jag skulle väcka henne efter 10 minuter. Det har nog gått 35 nu... Ska bara skriva klart här först.

Idag har Julia och jag mest tvättat kläder. Det var väldigt fullt i tvättkorgen (och över och bredvid...) så det tog sin lilla tid. Vi har även rensat bland hennes kläder och tagit bort sådant som blivit för smått. Hon växer ju ganska bra tjejen. Så vi rensade bort sånt som vi (jag...) inte tyckte var snyggt, fint eller praktiskt nog att ha kvar i lådorna. Det är ju ingen mening med att ha lådor fullproppade med kläder som aldrig används. Sen har vi också lekt en del med klossar. Julia gillar att bygga torn och sen attackera dem så att de flyger all världens väg. Det är även väldigt roligt att paja pappas torn när han bygger. Då tjuter hon av skratt. Det gör hon också när hon får skrämmas lite. Det går till såhär: Man lyfter upp Julia och smyger sig fram till ett offer. När Julia lägger handen/puttar på offret säger man bu vilket medför att offret (förutsatt att det är en mamma eller en pappa som är med på att bli skrämd...) skriker: "OOOH, HJÄÄÄÄÄLP". Då kiknar hon nästan av skratt. Både första, andra, tredje och tionde gången. Det är mysigt.

Hon tycker också om att ha skor på sig. Helst en av varje sort. Idag var det gummistövel på ena foten och vanlig sko på den andra som gällde. Sen kunde man åka på sin fina bil eller något annat roligt i sin fina utstyrsel.

Själv har jag haft den tredje gången med min sånggrupp idag. Tiden rusar som vanligt och de verkar glada och nöjda. Nästa onsdag ska de få individuella lektioner och gången efter det är det avslutning. Det var det, det.

Sov så gott nu. Själv ska jag, som sund småbarnsförälder, gå och lägga mig nu. Klockan är ju faktiskt efter 12... ajajaj.

Inga kommentarer: