fredag 5 september 2008

Fredag 21.28

Jag är uttråkad. Får erkänna att det är ganska så mycket roligare när Bella är hemma. Vi (jag) har nog hamnat lite i par/ungdomsledarfällan där man helt enkelt inte är van att göra något som singel på en fredagskväll. Antingen jobbar man i kyrkan eller så hittar man på något som par, och nu när Julia finns med i bilden så innebär det ju ganska ofta att man är kvar hemma, eller hemma hos några (plural - par!) vänner som har ett lugnt hem. Inte på stans häftigaste klubb direkt. Inte ens den töntigaste heller... Men jag har käkat lösgodis så att jag mår lite illa. Jag har kollat på tv och nu sitter jag och bloggar. Kunde kanske gjort något kreativt, har egentligen ganska många alternativ att välja på, typ spela in sång till Ep:n eller klippa och klistra konvolut eller städa lite. Eller ringa någon kanske. Nej, just det, alla andra gör något ja. Och jag måste erkänna att egentligen tycker jag inte om att kolla på tv. Jag blir bara sur på mig själv efteråt för att jag slängt bort en massa tid. Borde läsa en bra bok, då blir jag aldrig sur på mig själv.

Jaja. Idag har vi varit på A6 och fixat lite grejer till Sparrow-konvoluten (de gamla). Det är folk som har beställt men skivorna är slut så det är det jag måste fixa med. Snart har vi sålt 200 ex av den senaste och ungefär lika många av den äldsta. Det är roligt. Kanske inte några enorma mängder, men ändå en del. Vi gick fram och tillbaka och sen så lekte vi lite på lekplatsen här hemma. Julia gillar sand. Ringde Axel för att kolla om jag kunde komma förbi och hämta skivor också, men hans dator hade hängt sig när han skulle bränna dem så de var inte klara. Ringde också Olof för att kolla om han ville fika, men han skulle spela covers i Värnamo... Ringde min mor och pratade lite. Tänkte egentligen ringa för att berätta om den här bloggen men glömde det och fick skicka ett sms i efterhand. Ringde till min syster, men det tutade upptaget och sen glömde jag ringa upp. Lisbeth ringde och vi pratade om gudstjänsten på söndag när jag ska sjunga och spela. Husqvarna servicecenter ringde och berättade att motorsågen som jag skulle hämta var klar, men vi fattade efter ett tag att det nog inte var mig han ville ha tag på... Ringde också mannen på byrån för att prata om framtiden. Först var han upptagen och bad mig ringa efter kl.15. Jag ringde igen kl. 16.20 och då var han också upptagen med att packa varor på Willys (antar att han hade handlat), men han sa att han skulle ringa när han satt i bilen. Nu är klockan nästan 22 och han har inte ringt än, jag hoppas att han inte skadade sig eller något på vägen ut till bilen. Kanske bara glömde. Jaja. Får vänta tills på måndag då.


Träffade även en trevlig Mexicana (femininum?) på Claes Olsson som gärna ville prata med den lille pojken (hmpf). Fast hon snackade engelska så Julia fattade inget. Hon var trevlig, kändes nästan som att hon raggade. Har också noterat att man får väldigt mycket uppskattande blickar av unga (och gamla) tjejer när man har en trilskande och busande 1-åring i närheten. Vet inte vad de tänker, fattar de inte att jag har en mamma till barnet också? Men, men. Sent ska syndaren vakna...

Har också dansat fuldans med Julia till tonerna av Al Green idag, fast det kanske är fel att säga fuldans. Dans får räcka, Julia kan inte riktigt hjälpa att hon inte har full koll på koordinationen än och att armarna går lite som de vill. Men det är mysigt med dans i köket,väldigt mysigt.

Nu ska jag göra något för att få bort lösgodis-smaken ur munnen. Mår som sagt lite tjyvtjockt. Har inte någon bra självdisciplin när det gäller smågodis. Äter ofta för mycket och för fort.


Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Markus!
Ville bara säga att jag tycker att det är väldigt trevligt att läsa din blogg:-)
Ha det gott /Veronica (Tingvall)